Aula d’Acollida

Per Blanca Gotor, setembre 2019

La nostra aula té la intenció de ser un entorn educatiu adreçat a totes aquelles persones alumnes nouvingudes. Així, sovint quan parlem de l’aula d’acollida ens referim a…

“diferents aspectes multiculturals que la fan única, però fonamentalment destaquem el seu caràcter inclusiu i integrador.”

A partir de la implicació de tota la comunitat educativa, l’aula d’acollida té una incidència destacable en el benestar de totes les persones que participem transversalment en ella, amb ella i per a ella. Per tant,

“quan parlem de l’acolliment educatiu, és necessari fer-ho també de les emocions que hi queden representades a través de la comunicació, l’aprenentatge i la convivència”

És ben cert que totes les cultures són diferents, així com també ho són les personalitats que ens fan únics a cadascú. Aquestes singularitats tan intrínsecament personals i plurals generen la riquesa de la multiculturalitat present a l‟aula d’acollida, des de la qual s’han de generar les accions dirigides a l’alumnat nouvingut.

En definitiva, la comunicació és l’element que facilita la comprensió tan imprescindible entre totes les integrants de l’aula, però moltes són les vegades en les quals aquesta comunicació es veu frustrada en no poder-se fer en una llengua vehicular de la classe.

“Aquests fets distintius s’han de basar en el respecte, la riquesa de la diferència i l’afecte que anem guanyant dia a dia.”

Abans d’acabar cal expressar que la nostra aula d’acollida està farcida de tints i diferències que ens permeten créixer com a per-sones a tot l’alumnat i professorat que participem d’ella inspirats i guiats pels bons hàbits de treball i el benfer en totes les activitats que requereixen la nostra implicació.

Finalment, a continuació, s’acompanya un seguit d’imatges que mostren el caliu latent de l’aula d’acollida durant la realització d‟un mural per a una de les festes populars més arrelades del nostre territori: “la castanyada”.