Jornades de potenciació de la literatura catalana

Avui,dimecres 14 de març, l’alumnat de 2n de batxillerat que cursa literatura catalana de modalitat, assisteix a tallers, xerrades i activitats de les Jornades de potenciació de la literatura catalana al Campus Sescelades de la URV. Aquestes activitats tenen  l’objectiu de:
1. Donar suport al professorat de literatura catalana de secundària amb la finalitat de potenciar la literatura catalana.
2. A partir de la visualització de les possibilitats de treball de la literatura, potenciar-ne els estudis i obrir la universitat als futurs alumnes.
3. Exposar i analitzar exemples d’activitats de treball amb la literatura catalana.
4. Aportar visions i material per a les lectures de modalitat

9.30 h Presentació.
9.45 h. Xerrada 1 Magí Sunyer (URV). Modernisme: Solitud / Aigües encantades. “La dona moderna: voluntat i aventura”
10.30h. Xerrada 2. Montserrat Corretger (URV). Poesia: sentiments i emocions. “Llegir i viure Carner, Salvat-Papasseit i Vinyoli”.
11.15 h. Descans
Tallers: 11.45–12.20 h / 12.20–13 h / 13-13.40 h
13.45 h. “Res no és mesquí”. Jordi Francesch recita poesia d’autors catalans acompanyat per la pianista Lídia Papió.
14.15. Cloenda de la Jornada

Taller 1. “De la literatura a les cuines” Fina Masdéu Abril (INS Gabriel Ferrater).
Taller 2. “Interpretem els nostres clàssics” Dolors Añon Folch (INS Jaume I).
Taller 3. “A la poesia a través del hip hop”. Jordi Martí Font (INS Baix Penedès.)