L’institut a la ISS. Classificats per la fase 3 del concurs Astro Pi Challenge 2021-2022

Els alumnes de Tecnologia de 4t d’ESO estan participant al certamen Astro Pi Challenge: Mission Space Lab promogut per l’Oficina d’Educació de l’Agència Espacial Europea (ESERO) en col·laboració amb la fundació Raspberry Pi. Aquesta convocatòria ofereix als estudiants l’oportunitat de realitzar investigacions científiques a l’espai mitjançant la creació de programes informàtics que s’executen en ordinadors Raspberry a bord de l’Estació Espacial Internacional (ISS).

L’Institut d’Altafulla hi participa amb un equip, de nom “Venus”. Els Venus intentaran determinar la distribució de tipus de núvols en funció de la latitud i els efectes que això pot tenir respecte el canvi climàtic per comparació de les fotos obtingudes amb la càmera de l’Astro Pi amb històrics d’imatges de satèl·lits.

Seguint els criteris de la prova, els alumnes van presentar la seva proposta d’experiment a finals d’octubre (Fase 1). A mig novembre es van comunicar quines propostes havien estat seleccionades per passar a la fase de programació (Fase 2). Els tres equips del centre van passar a la Fase 2 que acabava el 14 de febrer amb l’entrega del codi.

La setmana passada es van comunicar els experiments que passaven a la fase d’implementació (Fase 3). De nou l’equip del centre ha estat seleccionat per executar el seu programa a la ISS (Flight Status) junt amb uns 300 equips més, d’un total de 799 equips inicials (Fase 1)

L’execució de tots els programes seleccionats (299) va començar el fa uns dies i s’allargarà un mes, aproximadament, passat el qual els equips rebran les dades dels experiments. A partir d’aquest moment tindran fins a mig juny per analitzar les dades i redactar els informes corresponents (Fase 4). Finalment, a finals de juny es comunicarà els equips guanyadors.