Diagnosi

Per elaborar l’EDC es van passar les següents eines de diagnosi per tal de detectar quines eren les possibles mesures de millora en l’àmbit digital:

• Selfie
  • Selfie for teachers
  • Entrevistes a famílies
  • Ítems Pla Tac
  • Qüestionaris a famílies
  • Qüestionaris a alumnes
  • Qüestionaris a docents

Els resultats principals trobats en la diagnosi trets de l’anàlisi de la situació del centre són els següents representats al gràfic:

Gràfic extret dels resultats de la diagnosi

La comissió digital, gràcies a la diagnosi realitzada en el centre va enumerar els punts forts i els punts febles principals que es van detectar i que serviren per definir els objectius.

Segons els resultats obtinguts de l’eina SELFIE, es van extreure les següents valoracions:

Segons les eines utilitzades s’extreu la següent informació on es poden diferenciar els punts febles i els punts forts:

Amb les dades obtingudes, la comissió valora la necessitat de millorar aspectes de l’avaluació introduint substituint l’avaluació més tradicional per un conjunt de pràctiques més ampli centrades en l’alumne, més personalitzades i adaptades a l’actual ensenyament.

En l’aspecte del desenvolupament professional el centre veu la necessitat de tenir una formació continuada en les noves tecnologies que se centrin més en la millora del que ja es fa i d’aquesta manera s’afavoreix la millora de l’aprenentatge.

Pel que fa a la competència digital de l’alumnat es valora la necessitat de donar importància a la verificació de la qualitat de la informació i es nota una mancança en la resolució de problemes tècnics.

Pel que fa a les infraestructures i serveis, cal continuar reforçant l’ús dels entorns virtuals d’aprenentatge. Els recursos educatius en línia es continuen utilitzant com a eina de treball, gràcies al gran nombre de dispositius digitals de què disposa el centre.

La comissió valora positivament la competència de l’alumnat pel que fa a les habilitats digitals donat que fa molt de temps que el centre usa una metodologia que fa ús d’aquestes habilitats i les incorpora a les seves aules constantment.