La Casa del Aire, molt més que anar d’excursió.

Com ja sabeu, els alumnes de 3r i 4t del Til·ler han tingut l’oportunitat de participar en el projecte La Casa de l’Aire.  L’objectiu  d’aquest projecte socioeducatiu és promoure hàbits i rutines saludables, transmetre valors i estima per la natura, dinàmiques i activitats d’oci, diversió i cultura; amb base educativa i de qualitat ambiental.

Actualment, es duen a terme tres línies d’actuació durant l’any. Les sortides de dissabtes de caire lleure- educatiu, enfocades als infants de diferents barris en situació complexa. Les jornades educatives a la natura, integrades al currículum escolar dels nens i nenes de les escoles amb les quals col·laborem durant tot el curs i per fer extensiva la missió de la Fundació, el projecte organitza Colònies d’estades d’una setmana a finals de juny i unes altres, a principis de setembre.

Concretament, els nostres alumnes del Til·ler han pogut gaudir de 10 sessions al llarg de tot el curs escolar i aquesta setmana va ser l’última. Perque parlar més si les imatges parlen per si soles?

Sudansa presenta: “Llàgrimes màgiques”.

“Llàgrimes màgiques” és el resultat d’un treball fenomenal amb la coreògrafa Ana Eulate, a qui li donem les gràcies per la seva entrega i la seva passió. Aquest any, els alumnes de la comunitat de petits (P5) han sigut els protagonistes d’un treball coreogràfic s’ha basat en una exploració de la forma poètica japonesa del Haiku.

Recordem que l’ Associació Sudansa ha construït un programa de desenvolupament de les pràctiques coreogràfiques a les escoles bressol, primàries i instituts de Catalunya. Són el resultat d’un treball de creació coreogràfica d’un any de durada que ha associat a coreògrafs professionals amb els alumnes i mestres, dins d’un procés de formació recíproca i de composició coreogràfica.

Reuniran les realitzacions coreogràfiques sorgides d’aquest procés artístic, cultural i pedagògic entre alumnes, artistes i companyies professionals, combinades amb una programació professional de dansa (presentació de creacions originals dels coreògrafs associats al projecte).

Viatjant a través dels sabors

 

El passat Dimarts 21 de Maig, el Til·ler va protagonitzar un esdeveniment molt important.  Aprofitant que el dia 21 de Maig es celebra el dia Mundial de la Diversitat Cultural, les dinamitzadores de Pla de Barris junt amb 8 famílies que participen en el cafè en famílies, han posat en pràctica una idea molt interessant. La proposta consisteix en fer una jornada de presentació dels diferents països:  Ucraïna, Veneçuela, Perú, República Dominicana, Argentina, Cultura Gitana i, Equador.

Durant 3 sessions, s’ha preparat junt amb les famílies els continguts i els materials necessaris per dur a terme l’activitat ( objectes, fotografies, cançons, aliments típics, contes, vestits típics, banderes…). Els objectius de la jornada són:

  • Fomentar la diversitat cultural, el respecte i la igualtat.
  • Conèixer diferents països i trets característics d’aquests (cultural, social i gastronòmic).
  • Vincular família-escola.
  • Promoure la participació de les famílies en actes escolars.
  • Donar resposta a una demanda de col·laboració i participació per part d’un grup de famílies de l’escola.

D’altra banda, també s’han fet un seguit d’accions per difondre l’activitat i motivar la participació de tots els membres de l’escola i famílies: cartell a la porta de l’escola, reunió amb la comissió de festes, full informatiu per als tutors i nota informativa per les famílies. .

A la tarda “berenar de la diversitat” tots plegats al pati de l’escola hem tingut l’oportunitat de tastar diferents tipus de menjar que les famílies han preparat, escoltant música de diferents països i gaudint d’una estona molt agradable en comunitat.

Art urbà a les parets del Til·ler!

Una imatge val més que mil paraules… Aquesta setmana el pati de la nostra escola ha adquirit una nova imatge. Si, tal i com ho veieu!  podríeu pensar que ha estat obra d’un acte “vandàlic” o potser d’una colla de joves que han entrat al centre en hores intempestives a “fer pintades” a les parets. Però ans al contrari. Aquestes imatges mostren una expressió artística planificada i reflexionada, fruit del treball de professionals que dominen una tècnica molt utilitzada ja fa molts anys.

L’origen del grafiti tal com el coneixem i tal com ho entenen els “grafiteros”, té orígen a Filadèlfia en 1965. Un noi que va decidir escriure el seu nom/àlies pel motiu més habitual pel qual una persona sol fer coses especials: per a impressionar a una noia. La paraula que va deixar escrita per tota la ciutat va ser «Cornbread» i, des d’aquest moment, tenim al primer “grafitero” i la primera signatura.

Nosaltres hem tingut l’oportunitat de comptar amb un equip de professionals del Servei de Dinamització Juvenil de Bon Pastor que han fet aquesta realitat possible, la ïngrid del punt GIP,la nostra educadora social, Inés, i la Laia de la Sala Jove. Els alumnes han estat encantats de col·laborar i seguir les consignes d’aquests artistes urbans, l’Anna i l’Adrià de “DobleAArt”,amb l’objectiu de decorar les parets del pati.

Gràcies nois/es, el resultat ha estat excel·lent!

Graduació a Sant Andreu de l’Universitat del Temps Lliure

Els 27 graduats van recollir el seu diploma aquest dissabte a la festa de fi de curs del +Educació Sant Andreu, un projecte comunitari en clau 360 del Districte de Sant Andreu.. La Universitat del Temps Lliure és una de les iniciatives que es realitzen des del projecte +Educació amb l’objectiu específic d’aprofitar el potencial educatiu de la comunitat i crear una xarxa on intervinguin diferents agents que ajudin a generar noves oportunitats d’aprenentatge. Per tal de crear un barri educador i educatiu, equipaments, serveis i entitats del barri col·laboren oferint activitats de lleure de qualitat (majoritàriament gratuïtes) als infants, joves i famílies en horari no lectiu.

El projecte +Educació Sant Andreu va néixer impulsat per diversos centres educatius del barri i és per això que la majoria d’infants i joves a qui es proposa aquest “viatge cultural” pel seu entorn més proper tenen entre 3 i 18 anys. Aquest últim curs també s’han ofert activitats per a petita infància (0-3) i es per això que s’han sumat a la Universitat famílies sense vinculació a cap escola.

Si voleu més informació cliqueu a l’ enllaç

 

 

Casals d’estiu. Preinscripcions obertes!

Beneficis dels casals d’estiu per a nens: ja s’acosta l’estiu! I això vol dir que comencen les vacances dels nostres fills.

Els nens i nenes que participen als casals d’estiu, fan un parèntesi en la relació que tenen amb el seu grup habitual durant el curs i s’integren en un de diferent, on moltes vegades ni tan sols coneixen cap altre nen o nena. Es tracta d’un esforç per generar noves relacions dins d’un grup de gent nova, que obliga a deixar-se conèixer i a descobrir nous companys i companyes. Per aquest motiu, els casals d’estiu són oportunitats magnífiques per establir relacions i lligams amb nous amics, aprendre d’ells i tenir noves experiències fora dels seus entorns habituals.

Però per quina activitat o casal d’estiu ens hem de decidir?  Aquí us presentem algunes idees. Cliqueu a l’enllaç per poder veure horaris, preus i calendaris d’inscripció:

CASALS D’ESTIU

ACTIVITATS ESPORTIVES I CULTURAL

CASAL PEQUEÑA INFANCIA