+educació

Aquesta setmana escoles, instituts i l’institut escola del districte de Sant Andreu han  fet  una  assemblea d’alumnes per  parlar  sobre una qüestió molt important i que ens afecta directament: Què podem  fer per millorar  la  convivència al món? Gràcies al projecte +educació, nens i nenes  de les escoles han escollit paraules clau com: empatia, respecte, acceptació, diversitat, diàleg, compartir…A partir d’aquí han extret idees concretes per conduir un projecte  de  futur que permetrà als alumnes reunir-se en assemblea per a tractar aquesta temàtica.

Per  la tarda, s’ha  fet  un  plenari on els diferents alumnes han presentat breument els seus treballs al voltant de com milloren la convivència al món.  Han  participat  nens i nenes  d’infantil, primària i secundaria juntament amb les seves famílies i mestres. També s’ha  fet un berenar i activitats lúdiques per a tothom.

Gran èxit a les reunions de famílies, la implicació al Til·ler augmenta.

Estem contents i orgullosos d’anunciar-vos que les reunions de les famílies d’inici de curs han tingut un èxit rotund. Com ja sabeu, la primera setmana d’octubre convoquem a totes les famílies que vinguin a l’escola per reunir-se, de forma grupal,  amb els docents de la comunitat que pertanyen els seus fills/es. La finalitat és donar a conèixer el funcionament general del centre, els projectes que participem, les sortides que tenim planificades, la metodologia emprada…En definitiva, els aspectes més importants que conformen el context escolar dels alumnes.

Normalment, en altres anys sempre havíem tingut una participació considerablement reduïda per part de les famílies en aquest tipus de reunions. Afortunadament, aquest any la situació ha millorat. No només han vingut moltes més famílies, sinó que aquestes han mostrat actitud participativa i de confiança molt esperançadora.   Mai havíem registrat aquest grau d’assistència familiar tan elevat i és per això que de part de l’equip docent us donem les GRÀCIES.

Famílies, alumnes, monitors, mestres, professors…Tots tenim el nostre engranatge, tots som necessaris, tots CONSTRUÏM!   … Llegeix més»

El so del Ukelele, cada cop més present al Til•ler

Com ja sabeu, l’any passat es va iniciar el projecte de Música a l’ institut escola el Til·ler. Es van mobilitzar tota una sèrie de recursos interns i externs per dotar al centre d’una amplia varietat instruments. Aquests han permès dinamitzar l’esperit rítmic i musical dels alumnes del Til·ler. Cal dir que molts nens i nenes ja posseeixen aquestes habilitats musicals de forma innata, ja sigui per afició o simplement pel seu entorn familiar, social i cultural.

Aquest any comptem amb els mateixos recursos humans i materials de l’any passat per tal de donar continuïtat al projecte, però també n’hi han de noves incorporacions que no han dubtat ni un segon per adaptar-se i encabir-se en el projecte, mostrant tot el seu interès i talent per ensenyar als nostres alumnes a “sentir la música”.

Aquí us mostrem unes imatges cantant i tocant l’ukelele. Us animeu a venir i escoltar-los?… Llegeix més»

Famílies us esperem!

Avui hem iniciat el període de reunions amb les famílies. És molt important que assistiu de conèixer els mestres i professors dels vostres fills/es i també per estar informats de com funciona la nostra escola. Es comentaran molts detalls sobre el curs que és important que coneixeu així que seguiu els horaris de la imatge i aquí us esperem. … Llegeix més»

Benvinguda!

Ara ja si, això comença. Des del Til·ler ens plau comunicar-vos que el curs escolar 2018-2019 acaba de començar!  Com ja sabeu, el dia 12 de setembre els alumnes del Til·ler hauran d’iniciar les classes seguint el horaris que trobareu a la imatge superior.  … Llegeix més»

Un nou amic al centre.

Aquest any tenim una novetat molt important que fa menció especial al nom del nostre Institut-Escola. Com ja coneixeu, al nostre centre tenim  gran predilecció per la sostenibilitat i la natura. Tenim la sort de disposar d’un pati ampli que ens permet poder tenir hort i també una gran varietat d’arbres.. Tenim figueres, palmeres, plataners…Però, com podem tenir només un Til·ler?

Doncs resulta que per Sant Jordi, de curs 2018, vam organitzar una iniciativa de vendre roses i llibres.  Amb els diners que vam recollir, vam comprar un Til·ler. Així ho vam fer i l’arbre per fi ens ha arribat al nostre centre. En les imatges podreu veure alguns mestres que ja coneixeu realitzant les tasques de plantació.

Benvingut Til·ler! … Llegeix més»

VOZES, la música com a eina de millora social.

Properament els alumnes del Til·ler es beneficiaran del programa VOZES. Un projecte músicosocial que treballa amb nens i adolescents que no poden accedir a la pràctica musical, i que a través d’aquesta, se’ls ofereix l’oportunitat d’integrar-se plenament en la societat.

VOZES ha creat una estructura d’orquestres simfòniques de diferents formats, corals i batucades, oferint accés a la formació musical i als instruments de forma gratuïta a nens a partir de 3 anys i sense límit d’edat, a través de 16 Espais VOZES, entre escoles públiques, instituts, centres cívics, associacions de veïns.

El projecte permet treballar valors com la ciutadania, la llibertat, el compromís, la honradesa…La música com a principal vía per a la millora social i intel·lectual, obtenint resultats en els nens i adolescents més enllà dels musicals (millores en les competències personals, en el rendiment escolar, en la qualitat de l’entorn familiar…) .… Llegeix més»