Diada de Sant Jordi al Til·ler

 

“Els llibres que més t’ajuden són els que et fan pensar més. La forma més dura d’aprendre és amb la lectura, però un gran llibre d’un gran pensador és un vaixell de pensaments, profundament carregat de veritat i bellesa.”

Aquesta frase de Pablo Neruda és un motiu més per a a reflexionar sobre el plaer de la lectura i de les històries que tanquen els llibres. I es que al Til·ler vivim aquesta festa amb la mateixa il·lusió que fem la resta de coses. Tot i que la climatologia no ha estat la més adient, no hem dubtat ni un minut en oferir el ventall d’actes i activitats que teniem programades pels nostres alumnes del Til·ler.

Pel mati hem celebrat els Jocs Florals, on els alumnes han tingut l’oportunitat de demostrar el seu talent literari. A la tarda el sol ens ha donat treva i hem pogut sortir a fora a gaudir tranquil·lament d’una lectura compartida. A part d’això i com cada any, també hem col·locat una parada de llibres i roses a la porta del centre.

En definitiva, un primer dia d’escola fantàstic després de les vacances de Setmana Santa!

 

 

 

 

 

Primera jornada d’Instituts Escola !

Per què al Til·ler apostem pels Instituts Escola?

Nosaltres som l’exemple! La nostra tipologia de centre permet que en una sola direcció i un sol claustre atengui infants d’entre 3 i 16 anys amb un projecte educatiu de continuïtat, malgrat que se separi clarament la Primària i la Secundària. Abans de parlar dels nombrosos avantatges que presenten, recordar-vos que aquest dissabte 6 d’Abril hem tingut la 1ª jornada d’instituts escola a l’ INEFC de Barcelona!

Quines són els avantatges dels Institut- Escola?

  • Coherència pedagògica.
  • Avaluació a llarg termini.
  • Canvis suaus entre etapes.
  • Reforç dels vincles entre tot l’entorn educatiu.
  • Corresponsabilitat entre famílies i el centre dels 3 als 16 anys.
  • Més sentiment de comunitat vol dir menys assetjament escolar.
  • Més propers, més motivació, menys absentisme. .
  • Espais de transformació de barri i ciutat.

És important remarcar que els instituts escola també són un model que afavoreix l’ús de la llengua catalana, ja que és un fet comprovat que el nivell d’immersió lingüística de l’escola ara baixa quan els alumnes passen a l’institut. I com ja sabeu, un dels objectius de millora en l’aprenentatge dels alumnes del Til·ler és precisament aquest repte idiomàtic.

Energies Comunitàries

Aquest cap de setmana, el nostre institut ha estat partícep en la cloenda de la VI Trobada d’Energies Comunitàries, duta a terme als barris que conformen la franja Besòs de Sant Andreu, a El Bon Pastor, Baró de Viver i La Trinitat Vella.  Ara us preguntareu, què és això de les Energies Comunitàries? Doncs bé, les Energies Comunitàries és un projecte impulsat per Acció Comunitària de l’Ajuntament de Barcelona que pretén enfortir els projectes comunitaris de la ciutat i generar-ne de nous, afavorir la seva articulació i promocionar el valor de la seva tasca per al bé comú. L’enfortiment comunitari ens ha de permetre assolir una societat amb relacions democràtiques, inclusiva, solidària, de respecte mutu, forta, autònoma i que posa al centre de la vida la cohesió social de la societat diversa com a font de riquesa.

S’ha treballat des dels eixos del debat públic i metodològic sobre temàtiques d’interès per a les entitats, projectes i professionals comunitàries, l’administració i el territori. La metodologia és la coproducció per generar coneixement, les xarxes per reconèixer i sumar projectes i xarxes comunitàries a la ciutat i activitats per proporcionar espais de trobada i visibilització. 

T’hi animes?

Que no ho saps que el nostre projecte educatiu gira entorn la música? Demà tens l’oportunitat de comprovar-ho in situ! Vine a la nostra Masterclass!

En l’actualitat s’ha comprovat que la música porta grans beneficis per a la salut emocional, ja que estimula el cervell de manera que a causa de la segregació d’algunes substàncies rebem de forma immediata sensacions de plaer i benestar. I més enllà dels beneficis emocionals i socials d’escoltar música, l’aprendre a tocar un instrument té els seus propis beneficis, millorant les habilitats en diverses àrees; fins i tot quan s’aprèn d’adult. A la nostre escola ho sabem i per això seguim treballant sense descans per introduir la música en tota la nostra pràctica educativa diària.

És important destacar també que aquí el Til·ler som molt conscients que els nens i nenes que reben entrenament musical desenvoluparan en el futur millor memòria verbal, precisió en la pronunciació d’un segon idioma, capacitat de lectura i funcions executives, a més d’un millor rendiment acadèmic i un coeficient intel·lectual més alt. Tocar un instrument suposa, a més, una gran motivació que exigeix ​​compromís. Així que no t’ho pensis i vine al Til·ler a experimentar totes aquestes sensacions!

Preinscripció escolar 2019-2020

Tens clar com fer la preinscripció escolar 2019-2020? És a punt de posar-se en marxa i per al curs 2019-2020 hi ha algunes novetats pel que fa als criteris de prioritat. Ja s’han donat a conèixer totes les dates i com s’haurà de fer. A continuació et facilitem una guia pas a pas!

 

Què vols saber? Dates de la preinscripció, la matrícula, reclamacions… Aquí pots consultar tot el calendari de preinscripció escolar 2019-2020 i tota la documentació que necessites per fer-la

 

Us hi esperem!

 

La Jornada de Portes Obertes de l’institut escola el til·ler està pensada per a les famílies que voleu conèixer el nostre projecte educatiu, i que penseu que podrieu matricular el vostre fill o filla, dels 3 als 15 anys, i també per a les famílies dels nostres alumnes, que tindreu l’oportunitat de compartir experiències en família.

  • L’institut escola estarà obert de 11h a 14:00 i es podran visitar totes les comunitats.
  • L’Equip educatiu de l’escola us acompanyarem a mesura que aneu visitant els diferents espais.
  • No cal inscripció prèvia! La visita a l’institut escola escola podeu fer-la amb les vostres filles.

A què ens referim quan parlem de “treball per projectes”?

Els treballs per projectes són tasques complexes que deriven de problemes o preguntes desafiants. Impliquen als alumnes en activitats de disseny, resolució de problemes, investigació i presa de decisions, donant l’oportunitat de treballar d’una manera relativament autònoma durant un període de temps ampli i que culminen en una presentació o un producte real.

Per a nosaltres treballar per projectes és una filosofia, una manera d’entendre l’educació i de concebre l’aprenentatge que implica canvis significatius a l’aula: augment de protagonisme dels infants, canvi del rol dels mestres, diferents metodologies d’ensenyament, estretament de la relació amb les famílies, foment del treball en equip entre els docents, canvis en l’avaluació, etc.

Són incomptables els avantatges de treballar per projectes. Fomenten l’autonomia dels infants i joves, permetent regular el seu procés d’aprenentatge (un procés actiu basat en la seva pròpia motivació) i, a més, els continguts són interdisciplinaris on es treballen des de valors i ètica fins l’ús de les noves tecnologies.

Nosaltres creiem en aquest mètode com a mesura de renovació pedagògica. En aquest sentit, els alumnes de 1r d’ESO (comunitat de joves) ens han presentat el seu producte final fruit d’una investigació per grups com a geòlegs. A les fotos en podreu veure els resultats! Seguim treballant!