Al Institut Escola El Til·ler hem tingut visita sorpresa!!  La nostra alcaldessa, @adacolauofficial, la comissionada d’educació, #MariaTruñó i la regidora del @bcnsantandreu, la @lucia___martin. ens han vingut a veure, per explorar i sumar les possibilitats de participació i col·laboració. Hem compartit mirades, anècdotes,somriures i dinar.Millorem les oportunitats dels infants!!… Llegeix més»

Bon inici del curs 2019-20

La comunitat educativa de l’ Institut Escola El Til·ler us desitja a tots i totes un inici de curs ple d’ il·lusions, reptes i avenços.
El nostre til·ler es va fent gran!
Demà dia 12 de setembre a les 8:30h. Ens retrobarem mestres, professors, professionals de pla de Barris i PA, amb tots i totes vosaltres!!
Ens esperen moltes novetats i un Claustre que creix, proporcionalment a les ganes que tenim de consolidar el nostre projecte!

 

HOLA ESTIU!

 

Si, ja és estiu! Després d’un curs escolar replet de vivències de tot tipus, ja podem dir que el curs escolar ha finalitzat. No obstant, el Til·ler no s’acomiadarà de vosaltres sense recordar-vos que l’estiu és una oportunitat magnifica per fer multitud de coses.  Sobretot és una oportunitat per aprofitar el temps en família.

Les vacances serveixen perquè el nen o nena pugui descansar i prengui forçes de cara al nou curs, però també per a gaudir dels pares o els avis i els plans que poden fer junts, sense presses. Resulta primordial dedicar temps de qualitat als fills i a fer coses amb ells que serviran per a enfortir els vincles familiars. En família podem aprendre moltes coses durant les vacances de forma divertida, creativa i emocionant… Els viatges, el contacte i l’observació de la naturalesa, els esports, el relacionar-nos amb altres persones i en altres contextos, el conèixer diferents manifestacions culturals, festes, etc., són també experiències d’aprenentatge, tan importants o més que els famosos i no desitjats “deures d’estiu”.

Per aquest motiu, cal tenir en compte que l’estiu és un temps que les famílies dediquen per a estar juntes, gaudir els uns dels altres i descansar.  Per la qual cosa,  si un dels nens/es ha suspès una assignatura, o vàries és important evitar que aquest suspens suposi un punt de conflicte durant les vacances. Si els nens se senten responsables del seu suspens, la família ha de donar-los suport i realitzar un reforç positiu per a aconseguir que els mals resultats trets al juny es reverteixin al setembre, sense deixar per això de gaudir de l’oci compartit.

Fins aqui la nostra reflexió! La web del Til·ler s’acomiada de tots vosaltres, però només durant l’estiu. Al setembre ja començarem a activar tota la “maquinària” per tal de mantenir-vos informats en tot moment!

Gaudiu de l’estiu i fins aviat!

EDUCACIÓ FÍSICA A LA COMUNITAT DE JOVES DEL TIL·LER. PICABOLA, COREOGRAFIES I MOLT MÉS…

Per celebrar el final de curs, els alumnes de primer i segon de la ESO han organitzat un torneig de PICABOLA! Ha estat una trobada esportiva molt divertida i significativa per tot el grup d’alumnes, ja que s’ha vist reflectida en un dia, tot el treball i esforç que hem posat per tal de defensar i portar a la pràctica valors com el companyerisme, respecte, solidaritat, autocontrol emocional, sacrifici, compromís i implicació. Tot l’equip de professors que vam participar us felicitem! Bones vacances i l’any vinent, més i millor!

Ara en aquest video us mostrem una mica el resultat de molta feina i planificació portada a terme al primer curs de Secundària.

Aquest curs escolar, l’equip d’Educació Física del Til·ler ha demostrat un cop més la gran importància d’aquesta matèria, que té com a finalitat principal desenvolupar en les persones la seva competència motriu, entesa com la integració dels coneixements, els procediments, les actituds i els sentiments vinculats sobretot a la conducta motora.

La Laia i el Xavi, els nostres especialistes d’Educació Física de Primària i Secundària del Til·ler, ens mostren diàriament el paper fonamental d’aquesta assignatura com a element integrador al nostre context escolar.   Videos com el que heu vist proporcionen un clar exemple de l’importància  que té  proposar situacions cooperatives als alumnes per tal de fomentar unes relacions interpersonals de forma positiva. És a partir d’aquest treball que cada alumne intervé segons les seves característiques personals i, per tant, la diferència es converteix en un valor que cal cuidar i preservar.