Preinscripcions 22-23

Últimes informacions

Webs per a la preinscripció en línia​​

El sistema de puntuacions en la preinscripció escolar del curs 2023-2024

La preinscripció escolar és un procediment administratiu per assignar una plaça a cadascun dels infants o joves que s’escolaritzen per primera vegada en un centre educatiu determinat.

Les famílies han de presentar una sol·licitud, indicant la llista ordenada de centres que demanen i especificant-ne les circumstàncies (residència habitual, si l’infant o jove té un germà o germana al mateix centre, si té alguna necessitat educativa específica…), per les quals s’obtenen punts.

Quan un centre educatiu rep més sol·licituds que places disponibles, s’aplica el sistema de puntuacions a les sol·licituds, per decidir qui obté plaça, de manera ordenada i transparent. Aquest sistema de puntuacions té en compte dos grups de criteris: els prioritaris, amb els quals s’ordenen les sol·licituds per puntuació, i els complementaris, que s’apliquen en cas d’empat en la puntuació.

Cal especificar, però, que en la preinscripció a l’educació secundària obligatòria (ESO), abans de res, es té en compte si les sol·licituds provenen d’un centre adscrit, ja que si és així aquestes sol·licituds s’assignen per davant de les que provenen d’altres centres.

En la preinscripció escolar , els criteris prioritaris i les puntuacions corresponents són els següents:

• L’existència de germans o germanes que ja estudiïn en el mateix centre educatiu, 50 punts.
  • La proximitat geogràfica de l’escola al domicili de l’infant o jove, o al centre de treball del pare o mare, de 15 a 30 punts, en funció del que s’al·legui.
  • Si el pare o la mare percep l’ajut de la renda garantida de ciutadania, 15 punts.

Tot seguit, si hi ha un empat en la puntuació de les sol·licituds, s’aplica la puntuació dels criteris complementaris, que serveixen per desempatar. Els criteris complementaris i les puntuacions són els següents:

L’existència d’un membre de la unitat familiar amb una discapacitat superior al 33%, 15 punts.

• Si el pare o mare treballa al centre triat en primera opció, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna forma part d’una família nombrosa o monoparental, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna que es preinscriu té germans bessons, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna que es preinscriu es troba en situació d’acolliment familiar, 10 punts.
  • Si es té la condició de víctima de violència de gènere o terrorisme, 10 punts.

Per qualsevol consulta us podeu dirigir al centre.