Convivència i equip de mediació

L’institut compta amb una comissió de convivència, que depèn del Consell escolar, que té entre les seves funcions col·laborar en la planificació, l’aplicació i el seguiment del Projecte de convivència.

PROJECTE DE CONVIVÈNCIA

La comissió de convivència supera la tradicional comissió de disciplina -dedicada exclusivament a discutir els expedients sancionadors-, per reorganitzar les relacions entre els membres de la comunitat educativa des d’una mirada més àmplia i educativa del centre com un espai de convivència democràtica.

COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA

EQUIP DIRECTIU
  • Xaro Abadia
    • [directora]
  • Esteve Salamero
    • [cap d’estudis]
PROFESSORAT
  • Lucía González
  • Àngels Morales
FAMÍLIES
  • Susana Sotelo

PROJECTE DE MEDIACIÓ ESCOLAR

Per afavorir la regulació de la convivència el centre tambe compta amb un Projecte de mediació escolar. El procés de mediació pot utilitzar-se com a estratègia preventiva en la gestió de conflictes entre membres de la comunitat escolar.  Es pot oferir la mediació com a estratègia de reparació o de reconciliació, sense que això suposi la no aplicació de mesures correctores o sancions, per tal de restablir la confiança entre les persones i proporcionar nous elements de resposta en situacions semblants que es puguin produir.

Ara bé, segons l’article 37.1 de la Llei d’Educació de Catalunya (Llei 12/2009, de 10 de juliol) no  són susceptibles de mediació, les conductes següents:

• Les injúries, ofenses, agressions físiques, amenaces, vexacions o humiliacions a altres membres de la comunitat educativa, el deteriorament intencionat de llurs pertinences i els actes que atemptin greument contra llur intimitat o llur integritat personal.
  • L’alteració injustificada i greu del desenvolupament normal de les activitats del centre, el deteriorament greu de les dependències o els equipaments del centre, la falsificació o la sostracció de documents i materials acadèmics i la suplantació de personalitat en actes de la vida escolar.
  • Els actes o la possessió de mitjans o substàncies que puguin ésser perjudicials per a la salut, i la incitació a aquests actes.
  • Els actes o les conductes a que s’ha fet referència i que impliquin discriminació per raó de gènere, sexe, raça, naixença o qualsevol altra condició personal o social dels afectats s’han de considerar especialment greus i no seran susceptibles, tampoc, de tractar-se en mediació.

En el cas de no aplicar-se la mediació, s’aplicaran les Normes d’Organització i Funcionament de Centre [NOFC].

Coordinació del Projecte de Mediació
Maite Verdú