Formació Professional

La Formació Professional té l’objectiu de capacitar per a l’exercici qualificat de diverses professions i aconseguir la formació necessària per adquirir la competència professional i el coneixement propis de cada sector.

La formació professional s’organitza per famílies professionals. A l’Institut Vall d’Heboron oferim cicles de la família d’Activitats físiques i esportives i de la família d’Imatge personal.

Els ensenyaments de la formació professional s’ordenen en:

• Cicles formatius de grau bàsic (CFGB), aquests cicles formatius són una oportunitat per als alumnes especialment motivats pels aprenentatges professionals i que presentin més possibilitats d’aprenentatge i d’assoliment de les competències d’educació secundària obligatòria en un entorn vinculat al món professional. Van dirigits a l’alumnat que ha cursat tercer curs d’educació secundària obligatòria (o, excepcionalment, segon curs), amb la proposta de l’equip docent mitjançant el Consell orientador.
  • Programes de formació i inserció (PFI), que estan pensats per a joves d’entre 16 i 21 anys que han deixat l’educació secundària obligatòria amb l’objectiu de proporcionar-los, d’una banda, la continuïtat formativa dins de la formació professional i, de l’altra, l’aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball.
  • Cicles formatius de grau mitjà (CFGM), amb els quals s’obté la titulació de tècnic o tècnica del perfil professional corresponent, el qual permet l’accés al món laboral, a altres cicles de grau mitjà o als cicles de grau superior.
  • Cicles formatius de grau superior (CFGS), amb els quals s’obté la titulació de tècnic o tècnica superior del perfil professional corresponent, que permet incorporar-se al món laboral i accedir a estudis universitaris.

A l’Institut Vall d’Hebron oferim aquests estudis de formació professional:

A L’Institut, a més, s’ofereix el Servei d’assessorament i reconeixement acadèmic per facilitar l’obtenció de la titulació a aquelles persones amb experiència laboral que acreditin les competències professionals.