PROJECTES DE CENTRE

Projecte ILEC

• En aquest projecte es potencia la lectura i es desenvolupa l’hàbit lector. La competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

Pla Català d’Esport a l’Escola (PCEE)

• El Pla Català de l’Esport a l’Escola  pretén posar a l’abast de tot l’alumnat de primària i secundària la pràctica d’activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants i joves.

Projecte de prevenció de l’absentisme escolar

• El  Pla Local d’Escolarització i Prevenció de l’Absentisme estableix un protocol compartit entre la comunitat educativa i les administracions per a prevenir, detectar i treballar els possibles casos d’absentisme entre nois i noies de 6 a 16 anys. L’objectiu és reduir al màxim el nivell d’absentisme escolar per poder incrementar l’èxit educatiu. Es tracta d’un treball en xarxa amb la comunitat educativa, l’Administració i els cossos policials.

Projecte Sharing to learn

• L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre alumnat de diferents etapes educatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant.

Projecte òrbita

• El projecte ofereix a l’alumnat poc motivat pels estudis que unes hores a la setmana canviïn les classes per una experiència al món laboral a través de l’estada en una empresa: així són conscients de la realitat que els espera fora de les aules i de la importància d’estar ben preparats per a afrontar-la. D’aquesta manera promovem que reflexionin i valorin la importància d’anar a classe, d’estudiar, d’esforçar-se per allò que els agradi aconseguir, tot reconduint les seves actituds.

Projecte “El laberint dels somnis”.

• Dins el marc del programa educatiu LiceuAprèn que està impulsant el Gran Teatre del Liceu, una de les línies d’actuació més destacades les temporades vinents seran els projectes participatius: donar l’oportunitat a joves de diferents instituts i centres educatius de participar en el procés de creació d’una òpera al costat d’un equip artístic professional que culminarà amb una funció a la Sala Gran del Teatre.

Projecte ULAE

• Projecte d’usos lingüístic en l’àmbit educatiu. Per potenciar l’ús del català com a llengua d’aprenentatge i vehicular dels sistema educatiu i garantir una escola diversa i plurilingüe.

Projecte PIDCES

• És el Punt d’Informació i Dinamització als Centres d’Educació Secundària, coordinat des del Servei de Joventut de l’Ajuntament de Viladecans. Per facilitar la comunicació, l’anomenarem també “El punt als Instis”. Els PIDCES són un espai d’atenció presencial estable, situats als centres docents, que posen a l’abast dels joves tot un seguit de recursos informatius i un conjunt d’accions i estratègies per promoure la seva participació.

Projecte Mentora

• Projecte en col·laboració amb l’Ajuntament de Viladecans per acompanyar i disminuir el risc d’absentisme i abandonament escolar en l’alumnat entre 3r i 4t de la ESO

Projecte #aquiproubullying i Mediació escolar

• La mediació contribueix a regular la convivència en el centre desenvolupant actituds i habilitats relacionals positives, prevenint la violència, intervenint constructivament enfront dels conflictes i propiciant la reparació responsable i la reconciliació entre persones que passen molt de temps juntes. De retruc, la millora en el clima del centre incideix positivament en la resta d’activitats educatives.

Programa Salut- Escola

• El programa Salut i Escola (PSiE) impulsat pel Departament d’Educació i pel Departament de Salut, té la finalitat de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions que promocionen hàbits saludables, prevenen situacions de risc, i ajuden a detectar precoçment problemes relacionats amb la salut.

Projecte Mart XXI

• En col·laboració amb l’Ajuntament de Viladecans. S’apropa la ciència com a pretext del programa educatiu, per a motivar els i les estudiants i estimular-los amb l’objectiu d’evitar els abandonaments prematurs dels estudis. A més, també se’ls reforça l’autoconfiança i la capacitat de treball en equip

Projecte Classe sense fum

• És un programa de prevenció del tabaquisme adreçat als alumnes de 1r i 2n curs d’Educació Secundària Obligatòria.

Projecte patis actius

• Projecte dinamitzat pel professorat d’educació física, filosofia i matemàtiques per fer de les hores de l’esbarjo, espais on l’alumnat pugui treballar els esports d’equip i la gammificació a través de jocs de taula dinamitzats pel centre.