INNOVACIÓ EDUCATIVA

Centre formador de pràctiques del MUFPS

• La finalitat del programa d’innovació pedagògica de Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’idiomes (MUFPS) és millorar i avançar en el model de pràctiques dels estudiants universitaris amb la implicació directa de la universitat i del centre formador en relació als aspectes qualitatius que caracteritzen la formació inicial dels nous docents.

Programa Sensei

• El Programa de residència inicial docent és un programa d’innovació pedagògica en construcció contínua centrat en l’acopanyament i la trasnformació educativa per tota la comunitat professional i educativa.

Programa Excellence

• Entenem l’orientació professional com a projecte integral de centre, on és vital la implicació de la comunitat educativa, des del professorat, els tutors, orientadors, les famílies i, per descomptat, l’alumnat. A més, precisa de la col·laboració amb diferents agents claus: empreses, associacions empresarials i cambres de comerç, ajuntaments i altres agents locals, etc., per a acostar a l’alumnat al món professional que els espera més enllà de l’àmbit escolar.

Xarxa de competències bàsiques

• La Xarxa de Competències Bàsiques està formada per un grup de docents que reflexionen i actuen en equip per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge. Promovem la creació d’espais pedagògics en el si dels centres per apoderar els equips docents.
      Fomentem l’intercanvi d’experiències i la creació de sabers compartits.Compartim un modalitat de formació docent entre iguals i en xarxa, per millorar els aprenentatges de l’alumnat.

Projecte de Robòtica

• Cotutorització entre 1r d’ESO i 5è de l’escola àngela Roca. Aprenen a programar amb Scratch.

Projecte impressores 3D

• L’ajuntament de Viladecans ens ha facilitat sis impressores 3D en el primer cur que han estat montades per l’alumnat de 1r de batxillerat.L’alumnat de l’optativa de 3r d’ESO dissenyen  objectes i els imprimeixen.

Projecte Aula Maker (Pla Tac)

• L’Arts Makers és el projecte artístic multidisciplinar de l’escola, basat en la importància de l’art i la seva influència en el desenvolupament integral de l’alumnat.

Projecte Arts Maker

• Projecte amb l’escola Àngela Roca i Ateneu de les Arts on es potencia la part artística de l’alumnat.

Projecte “El laberint dels somnis”

• Dins el marc del programa educatiu LiceuAprèn que està impulsant el Gran Teatre del Liceu, una de les línies d’actuació més destacades les temporades vinents seran els projectes participatius: donar l’oportunitat a joves de diferents instituts i centres educatius de participar en el procés de creació d’una òpera al costat d’un equip artístic professional que culminarà amb una funció a la Sala Gran del Teatre

Erasmus +

• És un programa de la Unió Europea per potenciar la educació, formació, joventut i esport a Europa. Tant per la ESO com pels estudis postobligatoris.