La competència general d’aquest títol consisteix en definir i efectuar el seguiment de les polítiques de màrqueting basades en estudis comercials i en promocionar i fer publicitat dels productes i/o serveis en els mitjans i suports de comunicació adequats, elaborant els materials publipromocionals necessaris.
Informació general:
- Durada del Cicle Formatiu:. Dos cursos
- Formació en Centres de Treball: 416 hores. (pràctiques en empreses que t’ajudaran a accedir al món laboral)
- Horari: tardes de 14:45h a 21:10h i divendres de 14:45 a 17:45h
- Modalitat DUAL
Competències professionals:
- Realitzar les gestions necessàries per a la constitució i posada en marxa d’una empresa comercial, planificant i gestionant l’obtenció dels recursos financers necessaris que procurin la rendibilitat econòmica i financera de l’empresa.
- Assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting, analitzant les variables del màrqueting mix per aconseguir els objectius comercials definits per l’empresa.
- Planificar i desenvolupar accions de màrqueting digital, gestionant pàgines web i sistemes de comunicació a través d’internet, per assolir els objectius de màrqueting de la política de comerç electrònic de l’empresa.
- Obtenir, analitzar i organitzar informació fiable dels mercats, aplicant tècniques estadístiques i establir un sistema d’informació de mercats (SIM) eficaç, que serveixi de suport en la definició d’estratègies comercials i en la presa de decisions de màrqueting.
- Organitzar grups d’enquestadors i/o entrevistadors i realitzar enquestes i/o entrevistes, planificant el treball de camp i utilitzant les tècniques i procediments establerts, per acomplir els objectius fixats en el pla d’investigació comercial.
- Dissenyar la política de relacions públiques de l’empresa i organitzar i gestionar esdeveniments de màrqueting i comunicació, interpretant el brífing, contractant proveïdors, actors i agents, assistint, dirigint i supervisant els esdeveniments, per acomplir amb l’establert en la política de comunicació del pla de màrqueting.
- Gestionar els serveis d’atenció i informació al client i de queixes i reclamacions del client, consumidor i usuari, donant un servei de qualitat per assolir la satisfacció plena del client i la transmissió d’una bona imatge de l’empresa i l’organització.
- Elaborar el pla de mitjans publicitaris de l’empresa, combinant-los adequadament, i realitzar-ne el control per assolir-ne l’execució i eficàcia.
- Gestionar el llançament i implantació de productes i/o serveis en el mercat, aplicant les estratègies de màrqueting i les accions promocionals adequades, d’acord amb l’establert en el pla de màrqueting de l’empresa o organització.
- Elaborar materials publipromocionals i informatius, respectant la normativa vigent en matèria de publicitat i utilitzant tècniques i aplicacions informàtiques d’edició i disseny en diversos suports, per difondre’ls segons els plans programats.
- Comunicar-se en anglès amb fluïdesa, tant de paraula com per escrit, amb tots els operadors i organismes que intervenen en les operacions comercials.
- Adaptar-se a les noves situacions laborals, mantenint actualitzats els coneixements científics, tècnics i tecnològics relatius al seu entorn professional, gestionant la seva formació i els recursos existents en l’aprenentatge al llarg de la vida i utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació.
- Resoldre situacions, problemes i contingències amb iniciativa i autonomia en l’àmbit de la seva competència, amb creativitat, innovació i esperit de millora en el treball personal i en el dels membres de l’equip.
- Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat, supervisant-ne el desenvolupament, mantenint relacions fluïdes i assumint el lideratge, així com aportant solucions als conflictes grupals que es presentin.
- Comunicar-se amb els iguals, els superiors, els clients i les persones que estan sota la seva responsabilitat, utilitzant vies de comunicació eficaces, transmetent la informació o coneixements adequats i respectant l’autonomia i la competència de les persones que intervenen en l’àmbit del seu treball.
- Generar entorns segurs en el desenvolupament del seu treball i el del seu equip, supervisant i aplicant els procediments de prevenció de riscos laborals i ambientals, d’acord amb l’establert per la normativa i els objectius de l’empresa.
- Supervisar i aplicar procediments de gestió de la qualitat, d’accessibilitat universal i de “disseny per a tothom”, en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de serveis.
- Realitzar la gestió bàsica per la creació i el funcionament d’una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional amb sentit de la responsabilitat social.
- Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional, d’acord amb l’establert en la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural
De què treballaràs?
- Personal assistent del cap de producte.
- Personal tècnic de màrqueting.
- Personal tècnic en publicitat.
- Personal tècnic en relacions públiques.
- Personal organitzador d’esdeveniments de màrqueting i comunicació.
- Personal auxiliar de mitjans en empreses de publicitat.
- Personal controlador de curs o emissió en mitjans de comunicació.
- Personal tècnic en estudis de mercat i opinió pública.
- Personal tècnic en treballs de camp.
- Personal inspector d’enquestadors.
- Personal agent d’enquestes i censos.
- Personal codificador de dades per a recerques de mercats
O continuar amb la teva formació a la universitat…
- Permet accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau.
- Poden obtenir la convalidació de crèdits universitaris ECTS.
Relació de mòduls professionals:
- Atenció al Client, Consumidor i Usuari (66 hores)
- Disseny i Elaboració de Material de Comunicació (132 hores)
- Gestió Econòmica i Financera de l’Empresa (132 hores)
- Investigació Comercial (99 hores)
- Treball de Camp en la Investigació Comercial (66 hores)
- Llançament de Productes i Serveis (99 hores)
- Màrqueting Digital (165 hores)
- Mitjans i Suports de Comunicació (99 hores)
- Polítiques de Màrqueting (132 hores)
- Relacions Públiques i Organització d’Esdeveniments de Màrqueting (132 hores)
- Anglés (132 hores)
- Formació i Orientació Laboral (66 hores)
- Projecte de Màrqueting i Publicitat (231+33 hores)
- Formació en Centres de Treball (416 hores)