CFGS Màrqueting i Publicitat

La competència general d’aquest títol consisteix en definir i efectuar el seguiment de les polítiques de màrqueting basades en estudis comercials i en promocionar i fer publicitat dels productes i/o serveis en els mitjans i suports de comunicació adequats, elaborant els materials publipromocionals necessaris.

Informació general:

  • Durada del Cicle Formatiu:. Dos cursos
  • Formació en Centres de Treball: 416 hores. (pràctiques en empreses que t’ajudaran  a accedir al món laboral)
  • Horari: tardes de 14:45h a 21:10h i divendres de 14:45 a 17:45h
  • Modalitat DUAL

Competències professionals:

  • Realitzar les gestions necessàries per a la constitució i posada en marxa d’una empresa comercial, planificant i gestionant l’obtenció dels recursos financers necessaris que procurin la rendibilitat econòmica i financera de l’empresa.
  • Assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting, analitzant les variables del màrqueting mix per aconseguir els objectius comercials definits per l’empresa.
  • Planificar i desenvolupar accions de màrqueting digital, gestionant pàgines web i sistemes de comunicació a través d’internet, per assolir els objectius de màrqueting de la política de comerç electrònic de l’empresa.
  • Obtenir, analitzar i organitzar informació fiable dels mercats, aplicant tècniques estadístiques i establir un sistema d’informació de mercats (SIM) eficaç, que serveixi de suport en la definició d’estratègies comercials i en la presa de decisions de màrqueting.
  • Organitzar grups d’enquestadors i/o entrevistadors i realitzar enquestes i/o entrevistes, planificant el treball de camp i utilitzant les tècniques i procediments establerts, per acomplir els objectius fixats en el pla d’investigació comercial.
  • Dissenyar la política de relacions públiques de l’empresa i organitzar i gestionar esdeveniments de màrqueting i comunicació, interpretant el brífing, contractant proveïdors, actors i agents, assistint, dirigint i supervisant els esdeveniments, per acomplir amb l’establert en la política de comunicació del pla de màrqueting.
  • Gestionar els serveis d’atenció i informació al client i de queixes i reclamacions del client, consumidor i usuari, donant un servei de qualitat per assolir la satisfacció plena del client i la transmissió d’una bona imatge de l’empresa i l’organització.
  • Elaborar el pla de mitjans publicitaris de l’empresa, combinant-los adequadament, i realitzar-ne el control per assolir-ne l’execució i eficàcia.
  • Gestionar el llançament i implantació de productes i/o serveis en el mercat, aplicant les estratègies de màrqueting i les accions promocionals adequades, d’acord amb l’establert en el pla de màrqueting de l’empresa o organització.
  • Elaborar materials publipromocionals i informatius, respectant la normativa vigent en matèria de publicitat i utilitzant tècniques i aplicacions informàtiques d’edició i disseny en diversos suports, per difondre’ls segons els plans programats.
  • Comunicar-se en anglès amb fluïdesa, tant de paraula com per escrit, amb tots els operadors i organismes que intervenen en les operacions comercials.
  • Adaptar-se a les noves situacions laborals, mantenint actualitzats els coneixements científics, tècnics i tecnològics relatius al seu entorn professional, gestionant la seva formació i els recursos existents en l’aprenentatge al llarg de la vida i utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Resoldre situacions, problemes i contingències amb iniciativa i autonomia en l’àmbit de la seva competència, amb creativitat, innovació i esperit de millora en el treball personal i en el dels membres de l’equip.
  • Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat, supervisant-ne el desenvolupament, mantenint relacions fluïdes i assumint el lideratge, així com aportant solucions als conflictes grupals que es presentin.
  • Comunicar-se amb els iguals, els superiors, els clients i les persones que estan sota la seva responsabilitat, utilitzant vies de comunicació eficaces, transmetent la informació o coneixements adequats i respectant l’autonomia i la competència de les persones que intervenen en l’àmbit del seu treball.
  • Generar entorns segurs en el desenvolupament del seu treball i el del seu equip, supervisant i aplicant els procediments de prevenció de riscos laborals i ambientals, d’acord amb l’establert per la normativa i els objectius de l’empresa.
  • Supervisar i aplicar procediments de gestió de la qualitat, d’accessibilitat universal i de “disseny per a tothom”, en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de serveis.
  • Realitzar la gestió bàsica per la creació i el funcionament d’una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional amb sentit de la responsabilitat social.
  • Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional, d’acord amb l’establert en la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural

De què treballaràs?

  • Personal assistent del cap de producte.
  • Personal tècnic de màrqueting.
  • Personal tècnic en publicitat.
  • Personal tècnic en relacions públiques.
  • Personal organitzador d’esdeveniments de màrqueting i comunicació.
  • Personal auxiliar de mitjans en empreses de publicitat.
  • Personal controlador de curs o emissió en mitjans de comunicació.
  • Personal tècnic en estudis de mercat i opinió pública.
  • Personal tècnic en treballs de camp.
  • Personal inspector d’enquestadors.
  • Personal agent d’enquestes i censos.
  • Personal codificador de dades per a recerques de mercats

O continuar amb la teva formació a la universitat…

  • Permet accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau.
  • Poden obtenir la convalidació de crèdits universitaris ECTS.

Relació de mòduls professionals:

  • Atenció al Client, Consumidor i Usuari (66 hores)
  • Disseny i Elaboració de Material de Comunicació (132 hores)
  • Gestió Econòmica i Financera de l’Empresa (132 hores)
  • Investigació Comercial (99 hores)
  • Treball de Camp en la Investigació Comercial (66 hores)
  • Llançament de Productes i Serveis (99 hores)
  • Màrqueting Digital (165 hores)
  • Mitjans i Suports de Comunicació (99 hores)
  • Polítiques de Màrqueting (132 hores)
  • Relacions Públiques i Organització d’Esdeveniments de Màrqueting (132 hores)
  • Anglés (132 hores)
  • Formació i Orientació Laboral (66 hores)
  • Projecte de Màrqueting i Publicitat (231+33 hores)
  • Formació en Centres de Treball (416 hores)