Descobrint el futur de la ciència: la visita de l’ICN2 a l’Institut

Avui, l’Institut Torrent de les Bruixes ha tingut l’honor de rebre la visita d’investigadors de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), entre ells el Dr. Amador Pérez Tomás, i el Director General de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, el Dr. Jordi Mas Castellà. Aquesta visita té relació amb el Projecte de ciències “Llença la pedra i treu CO₂,” que hem engegat al centre amb l’alumnat de 2n d’ESO.

El projecte, que forma part de la iniciativa de ciència ciutadana, se centra en un nou material experimental amb la capacitat d’absorbir diòxid de carboni (CO₂) en diversos entorns. Desenvolupat per l’ICN2, aquest material, similar al guix en la seva consistència, pot jugar un paper fonamental en abordar el desafiament crític de l’escalfament global. A més, ha donat lloc a l’empresa LightNET Carbon Capture, que està treballant activament per transformar aquesta innovació científica en solucions pràctiques per a la captura de CO₂.

L’alumnat de 2n d’ESO no només ha explorat les propietats d’aquest material experimental en el marc de les seves pràctiques de laboratori, sinó que també han tingut l’oportunitat única que l’investigador que l’ha desenvolupat els hagi explicat de primera mà quins són els objectius d’aquest experiment de l’ICN2. Aquesta interacció “in situ” ha proporcionat a l’alumnat una perspectiva real sobre com les seves contribucions poden tenir un impacte directe en el món científic i, en última instància, en la lluita contra el canvi climàtic.

La presència d’aquests referents científics en el nostre centre educatiu no només ha enriquit l’experiència dels i de les alumnes, sinó que també destaca el compromís de l’Institut Torrent de les Bruixes amb l’educació científica de qualitat. La col·laboració entre els estudiants i els investigadors de l’ICN2 demostra que la ciència no és només un conjunt de conceptes abstractes, sinó una oportunitat tangible per explorar, aprendre i contribuir al futur sostenible.

Aquesta visita ha estat tot un luxe per a la nostra comunitat educativa, i estem impacients per veure com aquesta experiència inspiradora impulsarà el futur dels nostres joves científics. Estem agraïts a l’ICN2 per la seva col·laboració i esperem continuar fomentant aquest tipus d’iniciatives que acosten la ciència al nostre alumnat.