Història

L’Institut Torrent de les Bruixes és un centre de titularitat pública ubicat en la ciutat de Santa Coloma de Gramenet, limítrof amb la Serralada de Marina i el municipi de Badalona, en el barri de la Riera Alta, al districte II.

El nostre centre neix com a Institut de Batxillerat el curs 1979-1980 amb el nom de I.B.Mixto 3 amb l’objectiu de donar més oferta educativa d’estudis post obligatoris al municipi. L’any 1986 es va inaugurar el nou edifici i se’l va batejar amb el nom I.B. Torrent de les Bruixes, fent referència a uns dels torrents de la Serralada Marina que n’és molt proper.

A partir del curs 1996-1997 la implantació de l’ESO es va fer realitat i durant alguns cursos van conviure dos plans d’estudis diferents a l’institut amb el nom d’IES Torrent de les Bruixes. El curs 2007-2008 s’inicià la implantació de la LOE. Des de l’entrada en vigor de la LEC, som l’Institut Torrent de les Bruixes.

El centre recull alumnat fonamentalment dels districtes II i VI del municipi. Són escoles adscrites l’Escola Salvat Papasseit, Escola Rosselló Pòrcel, Escola Ausiàs March, Escola Serra de Marina, Escola Les Palmeres, Escola Beethoven, Escola Wagner i Escola Riera Alta.

Som un centre de 3 línies d’ESO i 2 línies de batxillerat. Aquest curs 2019-20 tenim 4 grups de 1r, 3 de 2n, 4 de 3r i 3 de 4t d’ESO amb un total de 426 alumnes matriculats. A batxillerat estan matriculats 101 alumnes, què cursen les modalitats de ciències i tecnologia (62) i humanístic-social (39).

Al centre hi treballen 52 docents distribuïts entre les diferents especialitats i personal no docent (quatre persones que pertanyen al cos de personal d’administració i serveis –dues administratives i dos subalterns- dues persones que atenen la cantina i el personal de manteniment i neteja).