Història

L’Institut Torrent de les Bruixes és un centre de titularitat pública ubicat en la ciutat de Santa Coloma de Gramenet, limítrof amb la Serralada de Marina i el municipi de Badalona, en el barri de la Riera Alta, al districte II.

El nostre centre neix com a Institut de Batxillerat el curs 1980-1981 amb el nom de I.B.Mixto 3 amb l’objectiu de donar més oferta educativa d’estudis post obligatoris al municipi. L’any 1986 es va inaugurar el nou edifici i se’l va batejar amb el nom I.B. Torrent de les Bruixes, fent referència a uns dels torrents de la Serralada Marina que n’és molt proper.

A partir del curs 1996-1997 la implantació de l’ESO es va fer realitat i durant alguns cursos van conviure dos plans d’estudis diferents a l’institut amb el nom d’IES Torrent de les Bruixes. El curs 2007-2008 s’inicià la implantació de la LOE. Actualment, amb l’entrada en vigor de la LEC, som l’Institut Torrent de les Bruixes.

El centre recull alumnat fonamentalment dels districtes II i VI del municipi. Són escoles adscrites l’Escola Salvat Papasseit, Escola Rosselló Pòrcel, Escola Ausiàs March, Escola Serra de Marina, Escola Les Palmeres, Escola La Pallaresa, Escola Beethoven, Escola Wagner i Escola Riera Alta.

Som un centre de 3 línies. No obstant això, aquest curs 2017-18 tenim 4 línies a 1r d’ESO. En total tenim matriculats a l’Institut 395 alumnes distribuïts en els quatre nivells d’ESO i 74 alumnes en el Batxillerat.

Al centre hi ha 45 professors distribuïts entre les diferents matèries.

A l’Institut també hi treballa diàriament personal no docent. Quatre persones que pertanyen al cos de personal d’administració i serveis –dues administratives i dos subalterns- dues persones que atenen la cantina i el personal de neteja.