Consorci Erasmus+ CETE+

CETE+ és l’acrònim del Consorci Europeu per a la Transformació Educativa.

Aquest és el nom de l’acreditació Erasmus+ KA120 del Departament d’Educació de Catalunya en l’àmbit d’Educació Escolar conjuntament amb els projectes KA121 que s’aniran implementant en el període 2021-2027.

En el projecte CETE+ 2021 han participat 84 centres educatius d’educació escolar de Catalunya. A través de la internacionalització s’han millorat els projectes d’innovació que es duen a terme i la col·laboració intercentres.

Els 8 objectius clau del projecte són els següents:

1. Convertir el currículum en un instrument dúctil i transformador, que respongui a les necessitats individuals de l’alumnat i fomenti la cooperació.
  2. Estendre l’educació inclusiva i consolidar l’atenció a la diversitat fomentant la personalització de l’ensenyament i l’aprenentatge.
  3. Estendre l’educació digital i la dimensió inclusiva de la tecnologia, d’acord amb el Pla d’Educació Digital de la UE, i reforçant la competència digital de docents i discents.
  4. Fer visible la dimensió europea del sistema educatiu català, afavorint-ne la internacionalització.
  5. Impulsar l’autonomia dels centres educatius, afavorint la consolidació de l’escola com a espai per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
  6. Desenvolupar la competència plurilingüe i pluricultural de l’alumnat, per facilitar la convivència, el respecte mutu i la seva participació activa i crítica en un món global.
  7. Augmentar la capacitació professional i l’avaluació, creant la cultura del centre formador i amb un nou plantejament de la formació inicial i continuada d’equips docents i directius.
  8. Impulsar la innovació com a estratègia de transformació i millora educativa, incrementant l’impacte dels programes d’innovació en els àmbits organitzatiu i pedagògic, i creant comunitats d’aprenentatge.

Podeu obtenir més informació sobre aquest projecte a la web següent: CETE+

El curs 2021-2022 varem participar al projecte 2021-1-ES01-KA121-SCH-000018502 del micro-consorci Erasmus+ de Centres Formadors organitzat pel Departament d’Educació i vam poder gaudir d’estades d’aprenentage per observació a centres formadors de referència europeus per tal de poder millorar la nostra pràctica docent i mentora en aquest àmbit.

Les estades d’observació es realitzen al Experimental High School of University of Patras (Grècia), Istituto Regina Margherita (Itàlia) i el Friedrich-Fischer-Schule (Alemanya).