Descobrint com és la fabricació de paper

Aquest divendres l’alumnat de 1r d’ESO ha visitat el Museu Molí Paperer de Capellades.

La jornada ha començat amb una càlida benvinguda per part del personal del museu, què ha introduït l’alumnat al món del paper i la història que envolta aquesta antiga artesania. Després d’una breu explicació han estat conduïts pel museu per veure de prop tot el procés de fabricació.

El recorregut va començar amb la matèria primera, mostrant com el drap es converteix en pasta de paper. Els estudiants han quedat fascinats en veure les antigues màquines en funcionament i comprendre com la tecnologia ha evolucionat al llarg dels anys. Han pogut veure les màquines de fabricació i fins i tot les premses de paper que s’utilitzaven abans.

Però la part més emocionant per a l’alumnat ha estat la participació activa en els tallers pràctics. Amb les seves pròpies mans han après com fer paper des de zero. Des de barrejar la pasta fins a premsar i assecar, cada pas ha estat una oportunitat d’immersió total en aquesta antiga art.

Aquesta part pràctica ha consolidat els coneixements adquirits i ha proporcionat una oportunitat per a la creativitat i la col·laboració.