CATSKILLS de Jardineria a Salt

L’institut Salvador Espriu va ser l’organitzador del concurs de jardineria Catskills per a alumnes de formació professional. Es va fer per primer cop a Salt els dies 22 i 23 de febrer i va reunir alumnes de jardineria de centres educatius d’arreu de Catalunya.

Catskills és un campionat que s’organitza cada dos anys i consisteix en la construcció d’un jardí de quinze metres quadrats amb el material que proporciona l’organització. Paral·lelament, va tenir lloc el Fòrum Professional de Jardineria, que organitza el Gremi de Jardineria de Catalunya. Tant el fòrum com el concurs Catskills es van celebrar al Canal de Salt.

Les escoles participants en el Catskills van ser l’INS Salvador Espriu, EAF Casa Xifra, INS d’Horticultura i Jardineria de Reus, INS Jardineria i Agricultura les Garberes, INS la Bisbal, INS la Garrotxa, INS Talaia, INS les Salines, EFP Quintanes, INS Rubió i Tudurí i ECA Solsonès. Tots els alumnes van mostrar els coneixements teòrics suficients respecte als components materials i van dur a terme les proves amb molt domini. A més, van demostrar reunir qualitats com la concentració, capacitat de resoldre problemes i treballar sota pressió.

Finalment, van obtenir la medalla d’or l’Institut les Garberes de Castellar del Vallès. Els guanyadors són els que posteriorment competeixen en el Spainskills, la competició estatal, i posteriorment poden classificar-se també per l’Euroskills i Worldskills.

La Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, va donar impuls als Campionats d’FP de Catalunya, Catskills. Tenen com a objectiu principal la promoció de la Formació Professional a través de la participació de l’alumnat en una competició que afegeix una motivació extra en el seu itinerari professional, i també una experiència personal enriquidora. Al mateix temps, el centre educatiu i el professorat que participa en la preparació de l’alumnat pot intercanviar experiències i establir xarxes de col·laboració entre els centres i les empreses que hi participen.