L’alumnat del cicle d’informàtica fa el taller “Acollida digital” a 1r d’ESO

Aquests primers dies d’octubre l’alumnat de 2n del cicle formatiu de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX) han realitzat un taller anomenat Acollida digital dirigit a l’alumnat de 1r d’ESO. L’alumnat de SMX ha elaborat un manual d’usuari adequat per a l’alumnat que comença l’ESO i ha realitzat quatre sessions amb cada grup. Així són els mateixos estudiants del cicle que acompanyen els petits del centre en la descoberta i ús de les eines digitals.

En el taller han treballat els diferents entorns amb els quals es trobaran durant la seva estada a l’institut. Han començat entrant al web del centre per veure com està organitzat. El centre els ha donat un usuari per accedir al seu compte de Google i han pogut entrar al correu electrònic, al Meet, al calendari, al Classroom i al Drive. També han accedit a la plataforma del centre, iEduca; han entrat amb la contrasenya personal, han enviat un missatge i han pogut comprovar com està organitzada. A més, els han ensenyat el Moodle per conèixer l’aplicatiu, han accedit als cursos, han après a utilitzar el fòrum, obrir missatges i adjuntar arxius.

Finalment, l’alumnat de SMX ha explicat als nous membres del nostre centre la importància de fer un ús correcte de la tecnologia. Els han donat diferents consells com, per exemple, que han de ser molt responsables amb els ordinadors, cal que tanquin la sessió després d’utilitzar-los, que no comparteixin la contrasenya i, sobretot, que facin un bon ús de les tecnologies.

Es tracta d’un projecte col·laboratiu que beneficia l’alumnat de diferents nivells educatius potenciant l’ensenyament entre iguals.