La Cantata continua sorprenent

La Uap, la Cantata… tant se val el nom! Aquesta petita meravella que cada any organitzen els professors i les professores de Música de trenta centres de les comarques de Girona, no deixa de sorprendre. Quan volem fer-ne la crònica sembla que ens falten les paraules, i en canvi afloren les emocions, les emocions dels protagonistes, que són bàsicament l’alumnat de 2n d’ESO, i l’emoció de qui és senzillament espectador, professors, pares, mares, amics…
Enguany el nostre institut torna a participar a la Cantata, com un dels centres protagonistes, ja que a més de portar-hi una bona colla d’alumnes del cor, hi ha sis alumnes, nois i noies, que formen part del que s’anomena el cor de cambra, i que no només canten sinó que parlen i ballen, com petits professionals.
Els alumnes de 2n han de passar per una selecció, s’han de saber les cançons que es cantaran durant la Cantata, tenir una bona actitud participativa, i la professora de música, la Carina Nadal, és l’encarregada del càsting. Com una obra de debò. Els alumnes que tenen ganes de participar-hi esperen amb nervis de formar part dels trenta escollits que cantaran davant d’un nombrós públic que els anirà a veure: uns dies davant dels seus companys i companyes, i de nois i noies d’altres instituts i avui, dia 27, és el dia gran, és el dia de la posada de llarg i de la gran estrena davant de pares i mares i públic en general, i, a més cantaran al magnífic escenari del Teatre Municipal de Girona.

Quan hagin fet el concert els demanarem que ens expliquin tot el que van sentir en formar part d’aquesta gran coral de joves que canten per la Pau, i publicarem els seus escrits. Com cada any, aquesta Cantata s’organitza en pro d’Intermón i tots els diners que es recullin -6 euros/entrada- van per aquesta ONG solidària.

Que callin les paraules i comenci la música, tot està a punt.

“Falcó de notícies”