Proves GESO

CONVOCATÒRIA DE LES PROVES PER OBTENIR EL GRADUAT EN ESO

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​L’alumnat que no obté el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) en finalitzar l’etapa es pot presentar a les proves que el mes de març de cada any organitzen els centres educatius.

REQUISITS

Es poden presentar a la prova les persones que compleixen els requisits següents:

• Tenir 18 anys o complir-los dins l’any natural de la prova.
  • També s’hi poden presentar amb 17 anys o complir-los dins l’any natural de la prova si es troben en alguna d’aquestes situacions (cal presentar la documentació que ho acrediti):
  1. Tenir un contracte laboral que els impedeixi d’assistir al centre educatiu en règim ordinari, trobar-se en procés d’obtenir un permís de treball o ser esportista d’alt rendiment.
  2. Haver finalitzat l’ESO sense obtenir el títol i no tenir més de 5 matèries pendents de qualificació positiva (compten com una sola matèria les cursades amb el mateix nom en diferents cursos)
  • Haver finalitzat l’ESO durant un dels 2 cursos anteriors al qual es presentin a les proves.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d’ESO en el present curs 2023-2024.

CALENDARI

El dia de la prova, els alumnes han de portar l’original del DNI, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document identificatiu oficial en vigor. El temps mínim per fer-la és de 60 minuts per a cada matèria. Es poden portar diccionaris i/o calculadora.

​Tasque​s ​Dates
Termini de presentació de sol·licituds d’inscripció Del 29 de gener al 12 de febrer
Publicació al tauler d’anuncis del centre del calendari de les proves i de les llistes d’admesos i exclosos Entre el 13 i el 19 de febrer
Termini de presentació de reclamacions a les llistes d’admesos i exclosos Del 20 al 23 de febrer
​Realització de les proves De l’1 al 14 de març
Qualificacions

La llista d’aspirants presentats i de les qualificacions obtingudes es publicarà al tauler d’anuncis dels centres deu dies lectius després de les proves. L’alumnat que aprovi totes les matèries pendents obtindrà el títol de graduat en ESO.

L’alumnat, els seus pares, mares o tutors legals poden reclamar contra les qualificacions obtingudes en una o més matèries i contra les decisions que, com a resultat del procés d’avaluació, s’hagin adoptat. La reclamació es pot cursar durant els tres dies hàbils següents a la data de publicació de les actes al tauler d’anuncis, davant la direcció del centre, la qual convocarà una reunió extraordinària de la junta d’avaluació. Aquesta pren, per majoria simple, la decisió que confirmarà o modificarà els resultats, en un termini de 48 hores.

NORMATIVA

Resolució EDU/3445/2009, de 2 de desembre, per la qual es regula la convocatòria anual de les proves per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria per a l’alumnat que no l’hagi obtingut en finalitzar l’etapa esmentada.

Ordre ENS/108/2018, de 4 de juliol, per la qual es determinen el procediment, els documents i els requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria (DOGC núm. 7659, de 9.7.2018).