Itinerari segur per anar a peu a l’escola de la Cellera de Ter

Amb l’objectiu d’aconseguir que els nens i nenes del CEIP Juncadella i de l’Escola Bressol Sol Solet vagin a peu a l’escola, ja sigui sols o acompanyats, l’Ajuntament de la Cellera de Ter i els Mossos d’Esquadra han ideat un itinerari que condueix els alumnes de les diferents parts del poble, fins a la zona escolar.
 roger
 El 2012 va néixer el Projecte “A peu a l’escola”, que ha culminat aquest any, amb la creació de l’itinerari segur. Al llarg d’aquests anys, s’han fet diferents xerrades al voltant de la mobilitat sostenible i segura i també s’han enquestat diferents pares i mares amb l’objectiu de dibuixar el trajecte més adient sobre plànol i fer-lo realitat.

Una de les reformes portades a terme després de les xerrades ha estat eliminar les barreres arquitectòniques i fer rampes a les voreres en els passos de vianants entre d’altres. L’última acció realitzada per saber on han de passar els alumnes de les diferents zones del poble, s’han pintat unes marques a les voreres per on s’ha de passar. Representen dues formigues i n’hi ha de tres colors diferents: blau, groc i ver, depenent d’on vinguin.
                                                                                    Roger Boïgues Prat 3rC 31 març 2016