Concursos de matemàtiques

El passat  dijous 15 de març,  alguns alumnes de 3r d’ESO, 4t d’ESO i 1r de Batxillerat van anar a l’Institut de Santa Coloma de Farners per participar  a les Proves Cangur, un concurs de Matemàtiques que es realitza cada any a la mateixa hora  a tot el territori català. Es tracta d’una prova d’exercicis breus on cal aplicar el raonament matemàtic .Abans de la celebració del concurs, a més,  es va retre un petit homenatge a la poetessa recentment desapareguda Wislawa Szimborska amb la lectura d’un conegut poema d’aquesta autora  sobre el número π.

D’altra banda, un grup d’alumnes de 2n B (Núria Carreras, Anna Pibernat, Mireia Rovira  i Aina Verdaguer) ha estat seleccionat per anar a la final provincial del concurs Fem Matemàtiques organitzat per la FEEMCAT (Federació d’Entitats per l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya). Aquesta fase se celebrarà el dissabte 21 d’abril a  Banyoles.
Per passar a aquesta fase van  haver de resoldre tres complicats problemes on, a més de la correcció dels resultats, es valorava l’explicació  de les estratègies  aplicades i la qualitat de l’expressió escrita.
Desitgem que els agradi l’experiència i que  tinguin molta sort!

EQUIP DE REDACCIÓ