Campalanets a la First Lego League

Un altre any una colla d’alumnes del nostre institut participen a la competició de la First Lego League a Girona. El curs passat van quedar campions ens aquesta fase, la qual cosa els va permetre viatjar a Tenerife per competir a la final d’Espanya.

FIRST LEGO League (FLL) és un programa internacional, amb presència a 62 països, que promou l’interès per l’aprenentatge entre joves de 10 a 16 anys i els convida a divertir-se i emocionar-se amb la ciència i la tecnologia. FLL és un desafiament a la seva capacitat d’innovar en el qual hauran de trobar solucions reals a problemes de la societat actual, mitjançant l’elaboració de projectes científics i la construcció i programació de robots autònoms.
L’objectiu de la FLL és promoure competències en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques; contribuir a la creació de vocacions científiques i tecnològiques mitjançant una fórmula provada i amb continguts motivadors i estimular la participació en projectes de divulgació científica i tecnològica d’alt impacte i valor.
Els participants han d’afrontar un repte. El d’aquest any s’anomena Trash Trek i està destinat a buscar noves solucions per a la gestió dels residus. Més de 230.000 nens i nenes de més de 80 països exploraran el fascinant món dels residus, des de la recollida, a la classificació i la reutilització intel·ligent. I és que es pot aprofitar molt més dels residus del que sembla. El repte conté tres parts:
La lego league, en tractar-se d’una competició amistosa, va lligada a uns valors, com són: el respecte cap als altres i el treball en equip. L’equip haurà de fer un pòster que mostri la integració dels valors FLL i realitzar una breu activitat per demostrar com el grup treballa en equip.
A més a més, haurà de dissenyar, construir i programar un robot que ha de ser capaç de resoldre les missions de la taula de competició en 2 minuts 30 segons. L’equip haurà de presentar durant cinc minuts el disseny del robot explicant els processos tècnics, l’estratègia i la programació davant de l’equip de jutges el dia del torneig.
Per acabar, l’equip haurà d’identificar un problema real relacionat amb la temàtica del desafiament i proposar una solució innovadora, es tracta del projecte científic. Aquest projecte l’hauran de presentar durant 5 minuts davant de l’equip de jutges el dia del torneig.
El nostre equip de campalanets, format per alumnes de diferents cursos d’ESO s’han estat preparant per fer un bon paper en aquesta competició i des de l’inici de curs que treballen en el projecte que han de presentar i defensar davant d’un jurat que li farà passar diverses proves i en les quals hauran de demostrar les seves habilitats.
Els desitgem molta sort i que trobin la solució més oportuna pel repte que se’ls demana.
Diumenge podeu acompanyar-los a la universitat politècnica de Girona, al campus de Montilivi a partir de les 10 del matí.
“Falcó de notícies”