Jo també sóc Malala, UAP 16

Ben segur que a hores d’ara ja hi deu haver poca gent que no sàpiga què és la UAP, però per si un cas us direm que la UAP és un espectacle musico-teatral de suport als projectes de Càritas i Oxfam Intermon per aconseguir drets bàsics aquí i arreu. En el marc del Dia Escolar de la No violència i la Pau va néixer la UAP per ajudar d’una forma especial en la feina que realitzen aquestes entitats solidàries.
Aquest espectacle el duen a terme una gran munió d’alumnes de secundària, sota la direcció dels professors de música dels instituts de les comarques de Girona.

Ser cantaire del gran cor de la UAP, format per més de 150 nois i noies a l’escenari és un orgull per a tots els nois i noies que hi poden cantar. Naturalment no tots ho poden fer, sinó els que són seleccionats pels seus professors després d’haver demostrat que tenen desig i ganes d’aprendre les cançons i la coreografia, a més del temps d’assaig que necessitaran per fer que tot surti molt i molt bé i digne.
Demà dissabte serà el dia que les famílies i els amics que han pogut aconseguir entrada podran assistir a l’impactant espectacle, protagonitzat pels nostres escolars.
Enguany l’espectacle es titula “Jo també sóc Malala” en record de la nena del Pakistan que va ser premi Nobel el 2013, lluitadora a favor de l’educació de tots els infants que se’ls nega el dret a anar a l’escola i aprendre. “Jo també sóc Malala i vull llegir llibres, vull tenir un bolígraf a les mans per escriure contes, vull estudiar per saber cada dia més, vull tenir un pupitre i una aula…”
Amb el rerefons d’aquesta història, dramatitzada per un grup d’actors, es desenvolupa l’espectacle musico-teatral, en el qual els alumnes participants interpreten tretze temes força coneguts amb una durada aproximada de setanta-cinc minuts d’espectacle.
Si no l’heu pogut veure, ben segur que televisió de Girona en farà la transmissió d’aquí a uns dies. Si us interessa, estigueu alerta a la cartellera.
“Falcó de notícies”