Premi joves emprenedors per al “Campalanets”

Un any més l’equip “Campalanets” del nostre institut ha estat premiat a la desena edició de la FLL, First Lego League de Girona. Han estat guardonats per ser joves emprenedors, i sobretot, tal com es va ressaltar en el lliurament de premis, el guardó anava dirigit a valorar el mèrit de saber fer front a les dificultats i ser capaços de trobar una solució adient en moments que sembla que no n’hi hagi cap.

L’equip “Campalanets” format per alumnes d’ESO, a qui apassiona la tecnologia i la robòtica i que no els sap greu dedicar hores i hores a fer que el robot funcioni, van crear un robot amb moltes possibilitats i amb més prestacions de les que tenien alguns d’altres equips, i que havia de ser capaç de complir les ordres que se li encomanaven. Es tractava d’un robot peculiar perquè aspirava a fer una missió concreta del reciclatge “la planta classificadora”, que cap altre equip no va intentar fer. Van intentar una estratègia ambiciosa en què les missions anaven condicionades les unes amb les altres de manera que si no s’aconseguien totes s’obtenia poca puntuació. El seu robot i el seu projecte van ser molt ben valorats, malgrat les dificultats que se’ls presentaren.

Participar en aquesta lliga de lego i robòtica, tal com va destacar el vice-rector de recerca de la UdG, senyor Freixenet, ja de per si és tot un repte i el que compta no és guanyar sinó tot el que els nois i noies aprenen en intentar-ho i portant a terme un projecte tan il.lusionant, que realitzen en hores extres no lectives i al marge del currículum escolar. “L’èxit a la vida no és guanyar, sinó intentar-ho“, va concloure.

Moltes felicitats a l’equip “Campalanets” i als seus entrenadors, que són els professors de tecnologia del nostre institut, en Quim i la Marta.
“Falcó de notícies”