L’Institut a la mEduTarraco

L’Institut ha participat, per segon any consecutiu, en el projecte de georeferenciació i dispositius mòbils per conèixer la ciutat de Tarragona. Aquest cop, hi han participat els alumnes de Programació de 1r, 2n i 3r d’ESO, alumnes de robòtica de 2n d’ESO i d’Informàtica de 1r i 4 d’ESO.

A la pàgina web del projecte podeu veure una molt bona descripció de l’activitat, que us fem avinent:

Font: mEduTarraco: http://projectes.xtec.cat/met/el-projecte/presentacio/

“El Projecte mEduTarraco és un projecte col·laboratiu, multicompetencial i interdisciplinar de georeferenciació i tecnologia mòbil adreçat a l’alumnat de cicle superior de primària, a secundària i a batxillerat, amb l’objectiu de que els alumnes de les comarques tarragonines coneguin la ciutat de Tarragona, aprenguin a moure’s i descobrir-la així com engrescar-los a trobar indrets pràcticament desconeguts de la ciutat.

El projecte és una iniciativa dels Serveis territorials de Tarragona, que es desenvolupa en el marc del Mobile History Map (MHM) del programa mSchools. El MHM es basa en la creació col·lectiva de continguts geolocalitzats mitjançant l’ús de tecnologia mòbil. L’activitat, es presenta en forma de joc. Els alumnes participants, acompanyats dels seus professors, viatgen a la ciutat de Tarragona, on s’organitzaran en grups de fins a 5 membres, supervisats pels equips docents de cada centre.

Un cop allí, es desplacen per l’itinerari que aplega els punts d’interès de la ciutat que figuren als mapes, que l’organització haurà fet arribar prèviament als centres educatius.

El fil conductor dels itineraris serà una història relacionada amb la ciutat creada pels estudiants que hi participen. Els punts fan referència a monuments, espais industrials, culturals o de lleure de Tarragona i en arribar-hi hauran de dur a terme diferents accions i activitats didàctiques competencials “in situ” per aconseguir les diferents vinyetes de la història convertida en còmic.

L’objectiu bàsic de l’m-EduTarraco és que els alumnes aprenguin a utilitzar els dispositius mòbils per orientar-se i localitzar qualsevol punt de la ciutat de Tarragona de manera totalment autònoma tot emprant diversos tipus d’habilitats i destreses. És l’excusa perfecta per conèixer la ciutat multidisciplinàriament, aprendre a aprendre i assolir un gran nombre de competències cooperativament, de forma lúdica.”

Fotografies de les diferents acitivitats dels alumnes participants.
Més informació a la web de l’Espai Tac de l’Institut Narcís Oller.