Robòtica i Realitat Virtual al nostre centre

Activitats relacionades amb l’execució del Pla del Programa PROA+ “Finançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i el Mecanisme de Recuperació Transformació i Resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU”.

Des del mes d’octubre, al centre s’han estat realitzant tallers externs de realitat virtual i robòtica. Unes activitats noves que han tingut molt bona rebuda per part dels alumnes de 1r i 3r d’ESO.

Realitat virtual
Com funciona un món virtual? Què puc fer amb les ulleres? Aquestes i més preguntes estan responent-se a l’optativa de 3r de l’ESO de robòtica i realitat virtual. Gràcies a l’empresa Roboaula tots els dijous duen a terme activitats amb les ulleres de realitat virtual. Les activitats tenen una funció lúdica a la part que formativa. Els alumnes fins ara han fet les primeres capbussades en el món virtual i entre altres activitats han explorat l’espai, han fet un dibuix entre tots i provat diversos jocs per a introduir-se en els controls del món virtual.

Robòtica
També s’han començat els tallers de robòtica als grups de 1r A i 1r E i a l’optativa de robòtica de 3r.
A les activitats de 1r d’ESO s’utilitza un programari senzill que serveix per a fer les primeres passes en els àmbits de programació informàtica. Realitzen petites construccions mitjançant Lego education® que posteriorment són programades. Aquestes estan totes enfocades al coneixement de per exemple les lleis de la palanca i els engranatges entre d’altres. Els alumnes duen a terme les activitats fins al mes de desembre,  posteriorment, els altres grups de 1r (B, C, D) començaran amb les activitats.

D’altra banda, els alumnes de 3r fan servir uns kits més avançats de Lego education®. Duen a terme activitats orientades a la creació de robots mitjançant diversos sensors i motors. A part de la construcció, han de visualitzar aquests robots simples en una situació real que pugui ser útil per a la societat.

A l’àlbum podeu veure més fotografies i vídeos.