L’alumnat de 2n ESO assisteix a un muntatge teatral sobre el ‘bullying’

L’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut ha assistit aquest dijous, 1 de febrer, a la representació d’una obra de teatre social amb el tema del ‘bullying’ com a protagonista. Un autocar ha acompanyat els nois i noies del centre fins a l’auditori de la Diputació de Tarragona, al centre de la ciutat, on han pogut veure aquest muntatge que reflexiona sobre les causes i les conseqüències de l’assetjament escolar. La trama narra la història d’una jove que arriba a un nou institut i va descabdellant com, progressivament, és víctima primer de comentaris malintencionats que posteriorment es converteixen en vexacions fins a arribar a l’agressió física.

El text teatral deixa el final obert perquè, com han explicat les dues actrius que han portat el text a l’escenari, “és responsabilitat de tothom evitar aquestes situacions i que es resolguin de manera positiva”. De fet, un cop acabada la representació, s’ha obert un torn de preguntes i un debat entre les artistes i el públic per comentar el contingut de l’obra teatral. Amb el suport d’una escenografia simbòlica de caixes i globus blancs i vermells, han reiterat que cap context ni situació personal justifica fer bullying i que les persones que resten en silenci i no denuncien aquestes situacions en són també corresponsables. Per la seva banda, els alumnes s’han interessat a aprofundir en com evitar l’assetjament i com fer front als seus efectes.

La sortida s’ha emmarcat en un conjunt d’activitats que l’alumnat de 2ESO, des de fa unes setmanes, treballa entorn del bullying. Entre altres, a les sessions de tutoria s’ha projectat un reportatge del programa “30 minuts” de la Televisió de Catalunya que tracta aquesta qüestió. Tant aquest programa informatiu com l’obra de teatre també seran objecte de reflexió en sessions posteriors.