L’ALUMNAT DE 1r DE BATXILLERAT GAUDEIX DE L’OBRA «LA FESTA» AL TEATRE ÀNGEL GUIMERÀ

Divendres 16 de febrer els alumnes de 1r de batxillerat van assistir al teatre Àngel Guimerà per veure l’obra de teatre «La festa». Aquesta obra, pensada per a un públic
adolescent, està extreta de sis relats reals d’adolescents que expliquen experiències en les quals s’han sentit agredits durant una nit de festa. A mesura que avança l’obra, els seus protagonistes van fent una evolució i una reflexió sobre com seria la festa en la qual se sentirien segurs, com serien les relacions que els farien sentir bé.

L’obra tracta molts temes sobre educació sexual que transmet de joves cap a joves i fa una gran feina de conscienciació i de pedagogia, en relació amb situacions de violència o incomoditat reals en les quals s’han trobat molts adolescents i en les que és difícil saber com actuar. Una de les principals crítiques que fan els personatges de l’obra és la dificultat dels joves per accedir a informació sexual i relacional de qualitat i clara, per tal de tenir relacions saludables, satisfactòries i positives i també per tal de saber on posar els límits davant d’una situació desagradable.

L’alumnat va valorar molt positivament l’obra, tan pel que fa a la gran interpretació dels seus actors i actrius, com per l’originalitat de la posada en escena, que busca assimilar-se a una festa i, especialment, per la manera com enfoca els relats amb els quals s’hi han pogut sentir identificats.