LA CORRESPONDÈNCIA

Aquest curs, els alumnes de 1r d’ESO hem treballat i après diferents tipologies textuals i, aquest trimestre, hem aprés a escriure una CARTA.

La majoria d’ells no sabien com s’escrivia i les parts que tenia: la data i el lloc des d’on s’escriu, la salutació, el cos de la carta i l’acomiadament.

Tampoc no sabien com omplir un sobre, un exercici que a la majoria de gent de la meva generació ens resulta tan senzill, ja que ens n’hem fet un fart!

Avui en dia, rar és que algú escrigui una carta personal a un amic, un parent… Aquesta bona costum, que ens permetia mantenir les nostres llunyanes relacions i que també ens ajudava a millorar la nostra expressió escrita, sembla que hagi desaparegut. Per això, cal treballar aquest tipus de text en els nostres alumnes i, els de 1r, NO HO HAN FET GENS MALAMENT!

Han elaborat una «Carta al seu Jo del futur», una carta que de ben segur despertarà algun somriure si la conserven per llegir-la en un futur.