Projectes d’internacionalització

Una de les prioritats de l’Institut Miquel Martí i Pol és impulsar la internacionalització com a eina de transformació educativa en un món global; és per això que apostem per un model educatiu plurilingüe amb l’objectiu de desenvolupar i millorar la competència comunicativa del nostre alumnat oferint-los diferents mitjans i estratègies per tal d’aconseguir-ho de manera autònoma. Així doncs, és essencial que l’alumnat conegui diferents realitats culturals, diverses situacions d’aprenentatge i que utilitzi les estratègies necessàries per posar en pràctica les habilitats comunicatives adquirides i, en definitiva, formar parlants plurilingües i interculturals.

A continuació trobareu una pinzellada dels programes que es duen a terme al centre. Si cliqueu sobre el nom del programa en qüestió, podreu obtenir informació més detallada de cada programa.

PROGRAMA ERASMUS +

Erasmus plus logo

Gràcies a l’acreditació Erasmus KA120 el centre participa i ha participat en diversos projectes dirigits tan a l’alumnat com al professorat: Projecte DILECTINGS, Projecte EQ HELPS o Projecte Eurostars, entre d’altres.
PROGRAMA eTWINNINGeTwinning Logo L’objectiu principal és treballar col·laborativament diverses realitats culturals del país en qüestió amb el qual s’estableix el contacte, així com diversos temes d’interès per a l’alumnat, però a través d’activitats col·laboratives amb propòsits més reals.
PROGRAMA D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA És un programa del Ministeri d’Educació en el qual 25 alumnes de 2n d’ESO tenen l’oportunitat de gaudir d’una estada d’immersió lingüística en anglès durant la qual es porten a terme diverses activitats i projectes que giren entorn de diverses temàtiques. El programa està subjecte a la concessió d’una beca.
PROGRAMA DOCENT D’ACOLLIDA Programa del Ministeri d’Educació a través del qual el centre acull un docent d’un altre país europeu que proposa algunes activitats didàctiques al centre per tal que l’alumnat pugui conèixer una altra realitat lingüística i cultural.
PROJECTE GEP (Grup experimental per al plurilingüisme) El GEP és un grup de docents del centre que incorporen i sistematitzen estratègies de treball integrat de continguts i llengua estrangera (anglès), per incrementar el grau d’exposició dels alumnes a la llengua estrangera i per introduir pràctiques de gestió del coneixement en diverses llengües en la docència.