Una de les prioritats de l’Institut Miquel Martí i Pol és impulsar la internacionalització com a eina de transformació educativa en un món global; és per això que apostem per un model educatiu plurilingüe amb l’objectiu de desenvolupar i millorar la competència comunicativa del nostre alumnat oferint-los diferents mitjans i estratègies per tal d’aconseguir-ho de manera autònoma. Així doncs, és essencial que l’alumnat conegui diferents realitats culturals, diverses situacions d’aprenentatge i que utilitzi les estratègies necessàries per posar en pràctica les habilitats comunicatives adquirides i, en definitiva, formar parlants plurilingües i interculturals.
A continuació trobareu una pinzellada dels programes que es duen a terme al centre. Si cliqueu sobre el nom del programa en qüestió, podreu obtenir informació més detallada de cada programa.
PROGRAMA ERASMUS + | Gràcies a l’acreditació Erasmus KA120 el centre participa i ha participat en diversos projectes dirigits tan a l’alumnat com al professorat: Projecte DILECTINGS, Projecte EQ HELPS o Projecte Eurostars, entre d’altres. |
PROGRAMA eTWINNING | L’objectiu principal és treballar col·laborativament diverses realitats culturals del país en qüestió amb el qual s’estableix el contacte, així com diversos temes d’interès per a l’alumnat, però a través d’activitats col·laboratives amb propòsits més reals. |
PROGRAMA D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA | És un programa del Ministeri d’Educació en el qual 25 alumnes de 2n d’ESO tenen l’oportunitat de gaudir d’una estada d’immersió lingüística en anglès durant la qual es porten a terme diverses activitats i projectes que giren entorn de diverses temàtiques. El programa està subjecte a la concessió d’una beca. |
PROGRAMA DOCENT D’ACOLLIDA | Programa del Ministeri d’Educació a través del qual el centre acull un docent d’un altre país europeu que proposa algunes activitats didàctiques al centre per tal que l’alumnat pugui conèixer una altra realitat lingüística i cultural. |
PROJECTE GEP (Grup experimental per al plurilingüisme) | El GEP és un grup de docents del centre que incorporen i sistematitzen estratègies de treball integrat de continguts i llengua estrangera (anglès), per incrementar el grau d’exposició dels alumnes a la llengua estrangera i per introduir pràctiques de gestió del coneixement en diverses llengües en la docència. |