Biblioteca escolar

La biblioteca escolar de l’institut és un espai de consulta de material bibliogràfic relacionat amb les diferents matèries que s’imparteixen al centre, i també amb d’altres que poden ser de l’interès de professorat i alumnat. Disposa d’una col·lecció de llibres de lectura que poden interessar per a enriquiment personal o per ampliar coneixements i il·lustrar les diferents matèries relacionades amb la llengua i la literatura.

Biblioteca escolarA la biblioteca també podem trobar un fons de material bibliogràfic sobre la història del poble de Roda de Ter i sobre la comarca d’Osona. Hi trobem una col·lecció de llibres de l’autor Miquel Martí i Pol, insigne poeta que va néixer i viure a Roda de Ter.

Dedicada especialment als alumnes, s’ofereix  Aquesta inclou títols força actuals, novetats que s’han anat adquirint en els darrers anys i que proporcionen a l’alumnat la possibilitat d’obtenir de manera fàcil i immediata, sense moure’s del centre, exemplars força interessants i editats recentment. Aquest material els pot ajudar a gaudir d’una lectura amena i incentiva l’hàbit i el gust per la lectura

Actualment, la biblioteca del centre s’obre a l’alumnat durant el temps del segon esbarjo. En aquest espai de temps, els alumnes poden treballar, estudiar, acabar deures, fer algun treball en grup (sempre parlant en veu molt baixa per no molestar els altres). Mentre la biblioteca està oberta també poden repassar les novetats i agafar els llibres que vulguin en préstec,  emportar-se’ls a casa o llegir-los al centre durant l’hora de lectura a primera hora del matí.

Durant l’esbarjo, les professores que fan la funció de bibliotecàries, assessoren l’alumnat que ho demana sobre llibres que els poden agradar o que necessiten per a alguna tasca acadèmica. Si s’escau, les professores de la biblioteca assessoren l’alumnat nouvingut a trobar llibres, revistes o còmics, que els poden ajudar en l’aprenentatge de la llengua catalana.

En col·laboració amb la biblioteca del poble, s’ofereix l’activitat Rodallibres, en què una rapsoda i cantant presenta un conjunt de llibres, que pel contengut i característiques poden interessar i agradar a l’alumnat de primer cicle d’ESO.  Alguns d’aquests llibres fomenten els valors humanitaris, la igualtat entre les persones, el respecte per a tots els gèneres, etc.

La biblioteca de Roda ens deixa un o dos exemplars dels llibres que ens presenten perquè els alumnes se’ls puguin emportar en préstec. Aquests llibres se cedeixen durant uns mesos i a final de curs es recullen i es tornen.

Altres activitats que també es porten a terme des de la biblioteca són convidar algun escriptor, autor d’algun dels llibres que es llegeixen com a lectura obligatòria en els diferents cursos d’ESO o batxillerat.

Consulta el catàleg de la biblioteca escolar: