Programa salut i escola

El programa Salut i Escola és impulsat pel Departament de Salut i el Departament d’Educació. Permet un treball en xarxa i de col·laboració entre el sistema sanitari i l’Institut Miquel Martí i Pol, l’objectiu del qual és millorar la salut dels adolescents mitjançant diferents accions de promoció de la salut.

Tot l’alumnat d’ESO i BTX pot assistir a la consulta oberta on la infermera referent del programa facilita assessorament i suport en temes d’alimentació (sigui per excés o per defecte), salut afectivosexual, consum de substàncies tòxiques i salut mental. Mitjançant aquest, s’han establert grups de teràpia en els quals una psicòloga comunitària realitza sessions de treball terapèutic amb l’alumnat.

Existeix una relació directa entre els professionals de Salut i Escola i les orientadores del centre amb l’objectiu de coordinar accions de suport entre les famílies, salut i l’equip d’orientació del centre.

Anualment es planifiquen xerrades, tallers de salut, benestar emocional i nutrició adreçades a l’alumnat i també a la comunitat educativa de l’INS Miquel Martí i Pol.