El treball per projectes a l’INS

Al curs 23-24 s’inicia l’aplicació de la metodologia projectual als cursos de 1r i 3r d’ESO.

Els projectes són interdisciplinaris i impliquen un treball col·laboratiu de l’alumnat i del professorat.

La coordinació interdisciplinària dels projectes es fa per matèries/àmbits que poden tenir punts en comú:

• Lingüístic- llengua catalana, castellana i estrangera (anglès).
  • STEM- ciències naturals (biologia i geologia i/o física i química), tecnologia i matemàtiques.
  • Social-expressiu- Educació física, ciències socials i educació plàstica, visual i audiovisual/música.

La dedicació als projectes respon a les hores de gestió autònoma que fixa el Departament d’Educació. Aquestes hores s’han organitzat en sis projectes d’àmbit de 3 setmanes cadascun, per tant, dos projectes de cada àmbit durant el curs, que es van alternant entre ells i també amb els altres cursos. La realització dels projectes no canvia l’horari dels alumnes.

La metodologia principal dels projectes és de treball col·laboratiu, però també es poden trobar altres metodologies com tasques individuals, qüestionaris, exàmens, pràctiques esportives, musicals, experimentació, xerrades, sortides, descobertes a l’entorn i altres.

Així mateix, els diferents projectes poden tenir productes finals de diferent tipus (exposicions orals, parades expositores, vídeos, pòsters…) amb una complexitat progressiva.

L’organització dels recursos és la mateixa per a tota l’etapa: la informació principal es troba en un sites propi del projecte i les tasques estan al Classroom. Així mateix, es poden fer servir altres aplicacions/estructures per a crear i registrar la informació que aniran evolucionant en complexitat durant l’etapa.