Llistat de llibres i material digital curs 2023/24 |
Els alumnes del cicle formatiu d’Elaboració de productes alimentaris (EPA) van assumir el repte de fer galetes per tot l’alumnat i professorat de l’Institut.
Un projecte treballat de manera transversal, en equip i simulat una línia de producció industrial. Així mateix, era un objectiu que significava l’elaboració de… Llegeix més»
La situació actual de la pandèmia no ens va aturar per celebrar la Setmana de la Poesia. Si l’activitat prèvia n’era una, ens vam haver de reinventar per poder trencar els murs que ens va posar el confinament.
Durant aquests dies les alumnes de segon de… Llegeix més»
Els alumnes que han representat l’institut Martí l’Humà al certamen de Lectura en Veu Alta han quedat classificats per a la final territorial.
El centre hi participava en dues categories: la de Corsaris (1r i 2n d’ESO) i la de Tropa de corsaris (3r i… Llegeix més»
La Judit Casals i la Catalina Riutort, de 2n de batxillerat, han estat guardonades amb el premi a la millor narració i al millor poema, respectivament, en el 46è Concurs Literari Josep Pla, que organitza cada any l’Institut Frederic Martí Carreras de Palafrugell.
La Judit Casals… Llegeix més»
El dies 13 i 16 d’abril, l’alumnat d’economia i empresa del batxillerat ha participat en el cicle de conferències científiques de l’URV.
La primera de les conferències, va ser a càrrec del Catedràtic d’Economia de la Facultat d’Economia i empresa de l’URV el Sr. Josep Mª Arauzo Carod sota el títol: El comerç internacional i globalització.
Una de les conseqüències de l’actual procés de globalització és la integració creixent de les economies nacionals i, per extensió, l’expansió continuada del comerç internacional. En aquest sentit, la cadena de valor dels productes cada cop es desintegra més des d’un punt de vista espacial, els components de qualsevol objecte que comprem en una botiga han creuat diverses fronteres abans que aquest estigui finalitzat, i en creuen unes quantes més ja com a productes acabats. Tot plegat fa que necessitem conèixer què determina tots aquests processos, els motius que porten les empreses a dispersar la producció arreu del món i les previsions sobre què passarà en el futur.
La segona de les conferències va ser a càrrec de la professora de dret constitucional de la Facultat de Ciències Jurídiques de l’URV, la Sra Neus Oliveras Jané sota el títol: Per quan una dona presidenta al govern? El difícil camí de les dones al poder. La xerrada parteix de les dades existents, que mostren la infrarepresentació de les dones en tots els llocs de presa de decisions i de poder, tant en l’àmbit polític (Estats del món, Unió Europea, Parlament Europeu, Parlaments estatals, Govern de Catalunya, ajuntaments….) com en l’àmbit de les grans empreses. A partir d’aquestes dades, ens plantegem perquè les dones no hi són, i comencem fent una visió a la història, on es visualitzen algunes dones que han tingut poder, es parla de la conquesta del dret de vot i de les sufragistes, de la normativa actual respecte de les quotes i la paritat, i finalment, quins són encara els obstacles que impedeixen la igual representació de les dones, com ara el sostre de vidre
Del 22 al 28 de març es va celebrar la Global Money Week, una iniciativa impulsada per l’OCDE amb l’objectiu d’inspirar nens i joves d’arreu del món a aprendre sobre qüestions de diners, mitjans de vida i emprenedoria.
En aquesta edició tant diferent, on les xerrades i activitats programades s’han realitzat en format ONLINE, l’IEF (Institut d’Estudis Financers) ens ha convidat a participar a tot un seguit de conferències i tallers dirigit als alumnes de 1r i 2n de batxillerat de les matèries d’economia i d’empresa.
Conferències:
Els alumnes de 2n d’ESO han participat en una proposta educativa que té com a finalitat crear conscienciació i sensibilització als alumnes envers l’esport adaptat. Amb la realització d’aquesta activitat es pretén que els discents coneguin que l’esport adaptat pot ser inclusiu per a… Llegeix més»
L’alumnat de 2n de batxillerat de la matèria d’Empresa han participat virtualment a les XII olimpíades d’economia de Catalunya fase local. L’alumnat han respost de forma excel·lent a tots el reptes i proves plantejades al llarg de la competició. Han sabut resoldre correctament la majoria de qüestions plantejades.
L’Olimpíada d’Economia neix seguint la tradició de les Olimpíades científiques, però a diferència d’elles, està organitzada per les facultats amb estudis de l’àmbit de l’economia i de l’empresa de les universitats públiques espanyoles.
Els objectius de l’Olimpíada d’Economia:
El passat dimecres 3 de març les alumnes Laia Martos i Maria Sanchez de 2n Batxillerat B, van participar, fent un molt bon paper, a la XXXIV olimpíada química de Catalunya. Els objectius d’aquesta olimpíada són promoure i estimular l’interès dels alumnes per la química… Llegeix més»
Aquest 10 i 11 de març, els alumnes de 4t ESO d’economia en el marc de la formació de les finances, han vist que administrar els diners no és només un problema de quant es guanyarà, sinó també de com i en què ho gastarem.
És molt important portar un control de les finances personals per assegurar el nostre benestar, per fer-ho, hem de saber identificar i controlar els propis ingressos i despeses, elaborar un pressupost personal i entendre la necessitat d’un fons d’emergència.
En representació de l’institut Martí l’Humà, tres alumnes de segon d’ESO han participat el divendres 26 de febrer al Picalletres radiofònic. Han concursat contra l’institut Les Aimerigues, de Terrassa. L’Helena, l’Alhana i la Ivet no tan sols s’han endut la victòria sinó que han… Llegeix més»
Els alumnes de segon d’ESO aprofitant la divulgació del material de la revista Sàpiens han pogut cercar i documentar-se sobre les dones de les nostres contrades que van ser acusades de bruixeria. N’hem trobat diverses a la Conca de Barberà, a l’Alt Camp, al Tarragonès i sobretot al Pirineu. Aquestes dones van ser criminalitzades i moltes d’elles executades.
A l’Institut també treballem el dia Internacional de les Dones des de les aules…
El Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora se celebra el 8 de març de cada any i està reconegut per l’Organització de les Nacions Unides (l’ONU). És un dia aprofitat tradicionalment per a reivindicar el feminisme denunciant el sexisme. Aquest dia commemora la lluita de les dones per la seva participació, juntament amb els homes, en l’àmbit laboral, i per tant pel dret a la independència econòmica.
L’alumnat de l’optativa d’economia de 4t ESO, el dimecres 3 de març ha treballat la importància de saber diferenciar entre l’estalvi i les diferents alternatives d’inversió. Existeixen diferents productes d’inversió que ofereixen múltiples opcions de risc i rendibilitat, però no n’hi ha prou de saber quins productes existeixen, abans d’invertir és necessari conèixer-nos bé per saber fins a quin punt estem disposats a arriscar-nos.
Entre les diferents alternatives d’inversió hi trobem les finances i les inversions socialment responsables, que permetran invertir tenint en compte aspectes socials, mediambientals o de bones pràctiques.
Els alumnes de 4t ESO que realitzen l’optativa d’Economia han realitzat un taller sobre l’endeutament
El Sr Ferran, voluntari de l’entitat EFEC, ens ha ofert un seguit d’activitats didàctiques per ajudar a conèixer com els productes de crèdit poden ser una eina eficaç si s’utilitzen correctament i amb raons justificades, però poden causar estralls en les nostres finances personals si els utilitzem incorrectament o excessivament.
Aquest taller celebrat els dies 24 i 25 de febrer, té com a finalitat mostrar a l’alumne com s’ha d’utilitzar el crèdit de manera correcta, i comprendre les conseqüències que implica l’endeutament, Conèixer la TAE, i saber que existeix finançament alternatiu
Segueix-nos!