El CFGM de Gestió Administrativa a l’Institut Martí l’Humà
Més informació del Departament d’Educació
1. COMPETÈNCIA GENERAL
La competència general d’aquest títol consisteix a activitats de suport administratiu en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant en empreses públiques com en empreses privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i de protecció ambiental.
2. COMPETÈNCIES PROFESSIONALS, PERSONALS I SOCIALS
- Tramitar documents o comunicacions internes o externes en els circuits d’informació de l’empresa.
- Elaborar documents i comunicacions a partir d’ordres rebudes o informació obtinguda.
- Classificar, registrar i arxivar comunicacions i documents segons les tècniques apropiades i els paràmetres establerts en l’empresa.
- Registrar comptablement la documentació suport corresponent a l’operativa de l’empresa e condicions de seguretat i qualitat.
- Realitzar gestions administratives de tresoreria, seguint les normes i protocols establerts per la gerència a fi de mantenir la liquiditat de l’organització.
- Efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació dels recursos humans de l’empresa, ajustant-se a la normativa vigent i a la política empresarial, sota la supervisió del responsable superior del departament.
- Donar suport administratiu en l’àrea de gestió laboral de l’empresa ajustant-se a la normativa vigent i sota la supervisió del responsable superior del departament.
- Realitzar les gestions administratives de l’activitat comercial registrant la documentació suport corresponent a determinades obligacions fiscals derivades.
- Desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari en l’àmbit administratiu i comercial assegurant els nivells de qualitat establerts i relacionats amb la imatge de l’empresa/institució.
- Aplicar els protocols de seguretat laboral i ambiental, higiene i qualitat durant tot el procés productiu, per evitar danys en les persones i el medi ambient.
- Complir amb els objectius de la producció, actuant conforme als principis de responsabilitat i mantenint unes relacions professionals adequades amb els membres de l’equip de treball.
- Resoldre problemes i prendre decisions individuals seguint les normes i procediments establerts, definits dins de l’àmbit de la seva competència.
- Mantenir l’esperit d’innovació, de millora dels processos de producció i d’actualització de coneixements en l’àmbit del seu treball.
- Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de les relacions laborals, d’acord amb l’establert en la legislació vigent.
- Detectar i analitzar oportunitats d’ocupació i autoocupació desenvolupant una cultura emprenedora i adaptant-se a diferents llocs de treball i noves situacions.
- Participar de forma activa en la vida econòmica, social i cultural, amb una actitud crítica i responsable.
- Participar en les activitats de l’empresa amb respecte i actituds de tolerància.
- Adaptar-se a diferents llocs de treball i noves situacions laborals originats per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius.
- Participar en el treball en equip respectant la jerarquia definida en l’organització.
3. CAPACITATS CLAU
Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització del treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
4. QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
QUALIFICACIONS PROFESSIONALS INCLOSES EN EL TÍTOL | |
Qualificació completa | Denominació UC |
Activitats administratives de recepció i relació amb el client
AG_2-307_22307 |
UC_2-20975-11_2 Rebre i processar les comunicacions, internes i externes. (nivell 2) |
UC_2-20976-11_2 Realitzar les gestions administratives del procés comercial (nivell 2) | |
UC_2-20973-11_2 Introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de seguretat, qualitat i eficiència. (nivell 1) | |
UC_2-20978-11_2 Gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic. (nivell 2) | |
UC_2-0977-11_2 Comunicar-se en una llengua estrangera amb un nivell d’usuari independent. en les activitats de gestió administrativa en relació amb el client. (nivell 2) | |
UC_2-0233-11_2 Manejar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la documentació. (nivell 2) | |
Activitats de gestió administrativa
AG_2-308_2 |
UC_2-0976-11_2 Realitzar les gestions administratives del procés comercial. (nivell 2) |
UC_2-0979_11-2 Realitzar les gestions administratives de tresoreria. (nivell 2) | |
UC_2-0980_11-2 Efectuar les activitats de suport administratiu de recursos humans. (nivell 2) | |
UC_2-0981_11-2 Realitzar registres comptables. (nivell 2) | |
UC_2-20973-11_2 Introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de seguretat, qualitat i eficiència. (nivell 1) | |
UC_2-20978-11_2 Gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic. (nivell 2) | |
UC_2-0233-11_2 Utilitzar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la documentació. (nivell 2) |
5. OBJECTIUS GENERALS
- Analitzar el flux d’informació i la tipologia i finalitat dels documents o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, per tramitar-los.
- Analitzar els documents o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, reconeixent la seva estructura, elements i característiques per elaborar-los.
- Identificar i seleccionar les expressions en llengua anglesa, pròpies de l’empresa per elaborar documents i comunicacions.
- Analitzar les possibilitats de les aplicacions i equips informàtics, relacionant-les amb la seva ocupació més eficaç en el tractament de la informació per elaborar documents i comunicacions.
- Realitzar documents i comunicacions en el format característic i amb les condicions de qualitat corresponent, aplicant les tècniques de tractament de la informació en la seva elaboració.
- Analitzar i elegir els sistemes i tècniques de preservació de comunicacions i documents adequats a cada cas, aplicant-les de forma manual i informàtica per classificar-los, registrar-los i arxivar-los.
- Interpretar la normativa i metodologia comptable,analitzant la problemàtica comptable que es pot donar en una empresa, així com la documentació associada per al seu registre.
- Introduir assentaments comptables manualment i en aplicacions informàtiques específiques, seguint la normativa en vigor per registrar comptablement la documentació.
- Comparar i avaluar els elements que intervenen en la gestió de la tresoreria, els productes i serveis financers bàsics i els documents relacionats amb els mateixos, comprovant les necessitats de liquiditat i finançament de l’empresa per realitzar les gestions administratives relacionades.
- Efectuar càlculs bàsics de productes i serveis financers, emprant principis i matemàtica financera elemental per realitzar les gestions administratives de tresoreria.
- Reconèixer la normativa legal aplicable, les tècniques de gestió associades les funcions del departament de recursos humans, analitzant la problemàtica laboral que es pot donar en una empresa i la documentació relacionada per realitzar la gestió administrativa dels recursos humans.
- Identificar i preparar la documentació rellevant així com les actuacions que s’han de desenvolupar, interpretant la política de l’empresa per efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació del recursos humans.
- Emplenar documentació i preparar informes consultant la normativa en vigor i les vies d’accés (Internet, oficines d’atenció al públic) a l’Administració Pública i emprant, en el seu cas, aplicacions informàtiques ad hoc per donar suport administratiu en l’àrea de gestió laboral de l’empresa.
- Seleccionar dades i emplenar documents derivats de l’àrea comercial, interpretant normes mercantils i fiscals per realitzar les gestions administratives corresponents.
- Transmetre comunicacions de forma oral, telemàtica o escrita, adequant-les a cada cas i analitzant els protocols de qualitat i imatge empresarial o institucional per desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari..
- Identificar les normes de qualitat i seguretat i de prevenció de riscos laborals i ambientals, reconeixent els factors de risc i paràmetres de qualitat per aplicar els protocols corresponents en el desenvolupament del treball .
- Reconèixer les principals aplicacions ofimàtiques de gestió per al seu ús assidu en l’acompliment de l’activitat administrativa.
- Valorar les activitats de treball en un procés productiu, identificant la seva aportació al procés global per aconseguir els objectius de la producció.
- Valorar la diversitat d’opinions com a font d’enriquiment, reconeixent altres pràctiques, idees o creences, per resoldre problemes i prendre decisions.
- Reconèixer i identificar possibilitats de millora professional, recollint informació i adquirint coneixements per a la innovació i actualització en l’àmbit del seu treball.
- Reconèixer els seus drets i deures com a agent actiu en la societat, analitzant el marc legal que regula les condicions socials i laborals per participar com a ciutadà democràtic.
- Reconèixer i identificar les possibilitats de negoci, analitzant el mercat i estudiant la viabilitat empresarial per a la generació de la seva pròpia ocupació.
6. TAULA DE MÒDULS I DURADA
Mòduls Professionals | Durada | |
Comunicació empresarial i atenció al client | 165 | |
Operacions administratives de compravenda | 165 | |
Operacions administratives de recursos humans | 99 | |
Operacions auxiliars de gestió de tresoreria | 132 | |
Tècnica comptable | 165 | |
Tractament de la documentació comptable | 132 | |
Tractament informàtic de la informació | 231 | |
Operacions administratives de suport | 66 | |
Anglès | 99 | |
Empresa i Administració | 165 | |
Empresa a l’aula | 132 | |
Formació i orientació laboral. | 99 | |
Formació en centres de treball. | 350 |
7. CORRESPONDÈNCIA D’UNITATS DE COMPETÈNCIA I MÒDULS PROFESSIONALS
Taula 1: correspondència de les unitats de competència amb els mòduls professionals que formen part del currículum d’aquest cicle formatiu per a la convalidació
Unitats de competència del Catàleg de qualificacions professionals de Catalunya | Mòduls professionals |
UC_2-0975-11_2: rebre i processar les comunicacions internes i externes
UC_2-0978-11_2: gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic |
Comunicació empresarial i
atenció al client |
UC_2-0976-11_2: realitzar les gestions administratives del procés comercial | Operacions administratives
de la compravenda |
UC_2-0973-11_1: introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de
seguretat, qualitat i eficiència UC_2-0233-11_2: utilitzar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la documentació |
Tractament informàtic de
la informació |
UC_2-0977-11_2: comunicar-se en una llengua estrangera amb un nivell d’usuari
independent en les activitats de gestió administrativa en relació amb el client |
Anglès* |
UC_2-0979-11_2: realitzar les gestions administratives de tresoreria | Operacions auxiliars de
gestió de tresoreria |
UC_2-0980-11_2: efectuar les activitats de suport administratiu de recursos humans | Operacions administratives
de recursos humans |
UC_2-0981-11_2: realitzar registres comptables | Tècnica comptable
Tractament de la documentació comptable |
(*) Podrà convalidar-se d’acord amb el que disposa l’article 66.4 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
El mòdul professional d’empresa a l’aula es convalidarà quan es tinguin acreditades totes les unitats de competència que inclou el títol.
Taula 2: correspondència dels mòduls professionals que formen part del currículum d’aquest cicle formatiu amb les unitats de competència per a l’acreditació.
Mòduls professionals | Unitats de competència del Catàleg de qualificacions professionals de Catalunya |
Comunicació empresarial i atenció al client | UC_2-0975-11_2: rebre i processar les comunicacions internes i externes
UC_2-0978-11_2: gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic |
Operacions administratives de la compravenda | UC_2-0976-11_2: realitzar les gestions administratives del procés comercial |
Tractament informàtic de la informació | UC_2-0973-11_1: introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de
seguretat, qualitat i eficiència UC_2-0233-11_2: utilitzar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la Documentació |
Anglès | UC_2-0977-11_2: comunicar-se en una llengua estrangera amb un nivell d’usuari
independent en les activitats de gestió administrativa en relació amb el client |
Operacions auxiliars de gestió de tresoreria | UC_2-0979-11_2: realitzar les gestions administratives de tresoreria |
Operacions administratives de recursos humans | UC_2-0980-11_2: efectuar les activitats de suport administratiu de recursos humans |
Tècnica comptable
Tractament de la documentació comptable |
UC_2-0981-11_2: realitzar registres comptables |