Convalidacions entre cicles

L’alumnat ha d’assistir a classe i cursar les matèries fins que li sigui lliurada la resolució positiva o negativa de la convalidació (en el cas de les resolucions singulars poden trigar més de 4 mesos en ser atorgades). Si l’alumne/a ha cursat els mòduls o crèdits que preveia convalidar i ha estat qualificat positivament amb una nota superior a 5 pot renunciar a la convalidació un cop atorgada, prèvia comunicació per escrit a la secretaria del centre.

TIPUS DE CONVALIDACIONS

• Convalidacions que aplica el centre educatiu directament: són aquelles que estan establertes en els decrets dels currículums i normativa de convalidacions.
  • Convalidacions singulars: seran totes aquelles que no pugui resoldre el centre i cal trametre a la DGFP (Direcció General de Formació Professional).

L’alumnat que es matriculi al Centre i tingui crèdits/mòduls o unitats formatives superats en un altre centre, del mateix cicle formatiu que està cursant, no ha de demanar cap tipus de convalidació. Per incorporar aquestes qualificacions a l’expedient del centre, haurà de demanar-ho expressament a través d’un dels tràmits de la secretaria.

FINS QUAN PUC DEMANAR-LA?

La sol·licitud de convalidació pot presentar-se a partir del moment en què es formalitza la matrícula i fins al 30 d’octubre. Es recomana fer-ho abans de començar el curs.

QUÈ NECESSITO PER SOL·LICITAR LA CONVALIDACIÓ:

Per poder sol·licitar una convalidació és requisit imprescindible estar matriculat en el cicle formatiu pel qual es demana la convalidació, però no és necessari estar matriculat en particular del mòdul professional o de les unitats formatives que es volen convalidar. Per tant, podeu, i recomanem, que sol·liciteu en el primer curs les convalidacions dels mòduls professionals o de les unitats formatives del segon curs que vulgueu convalidar juntament amb les del primer curs.

1. Omplir aquest formulari
  2. Portar a Secretaria la següent documentació:
    • Sol·licitud de convalidació
    • Certificat de qualificacions per unitats formatives, crèdits o assignatures segons el supòsit. El certificat de qualificacions que aporti l’alumne o alumna per acreditar els seus estudis ha de ser un certificat de qualificacions oficial expedit pel centre educatiu on s’han cursat els crèdits o mòduls superats corresponents (si es presenta un cicle LOE, és imprescindible el detall de les unitats formatives aprovades). Ten en compte que els butlletins de notes o informes d’avaluació NO són vàlids. Aquest document ha d’estar signat i segellat pel centre corresponent.
    • Fotocòpia compulsada del títol del cicle formatiu fet.

TAULES DE CONVALIDACIONS

Per saber les convalidacions que pots sol·licitar tens les següents taules. Cal que seleccionis el cicle en què estàs matriculat i en el qual vols sol·licitar la convalidació de mòduls professionals o unitats formatives. La columna de l’esquerra recull els estudis realitzats i finalitzats amb anteriorment i que donen dret a la convalidació.

APD – Atenció a Persones en Situació de Dependència (LOE)
CAI – Cures auxiliars d’infermeria (LOGSE)
FPF – Farmàcia i parafarmàcia (LOE)
DAS – Documentació i administració sanitàries (LOE)
EI – Educació Infantil (LOE)
ISO – Integració Social (LOE)
Mòduls transversals:
FOL / EIE
Llengua estrangera

Aquestes taules indiquen quines unitats formatives es poden convalidar a partir d’un cicle formatiu finalitzat i qui la resol segons el que hi consti:

• C: La resol directament el centre educatiu.
  • D: És una convalidació singular i la resol la DGFPIERE.
  • ND: Denegada per la DGFPIERE, per tant, no la sol·liciteu.
  • R: Indiquen que és un reconeixement de la mateixa qualificació obtinguda perquè es tracta de mòduls professionals o unitats formatives comuns a diferents cicles formatius.
  • En blanc o estudis que no apareixen a la taula: No existeix normativa ni precedent. Per tant, cal tractar-la com una convalidació singular: cal aportar estudis reglats (com per exemple, estudis universitaris).

Reial decret Convalidacions 1085/2020, de 9 de desembre