Certificat de català nivell B2 i C1

El que popularment es coneix com el nivell C de català és el “certificat de nivell de suficiència de català (C)”, que es correspon amb les competències lingüístiques del nivell C1 del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

Segons l’Ordre VCP7491/2009, de 12 de novembre qualsevol institut públic de secundària pot lliurar el certificat de reconeixement de nivell C, a qualsevol persona que tingui el títol d’ESO, BUP o FP2, sempre que hagi realitzat tota la primària i secundària a Catalunya.

Com se sol·licita?

Clica a la imatge per accedir al formulari. Exalumnes: cal que acreditin l’etapa de primària.

Documentació a aportar i Taula d’equivalències

Només es poden sol·licitar els nivells que s’indiquen.

NIVELL B2

Títols assolits

Cal haver estudiat a Catalunya

Documents que cal presentar

EGB / FP1

• Tota l’EGB i s’hagi cursat la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978-1979.
  • Tota l’EGB i FP1 i s’hagi cursat la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978-1979.
  • Original i fotocòpia DNI
  • Original i fotocòpia de les pàgines de la CERTIFICACIÓ D’ANYS D’ESCOLARITAT del llibre d’escolaritat de l’EGB o certificat acreditatiu*
  • Original i fotocòpia de l’expedient acadèmic d’FP1 o certificat acreditatiu*

ESO

• Tota l’ ESO i, com a mínim, quatre cursos de l’educació primària a centres de Catalunya
  • Original i fotocòpia DNI
  • Original i fotocòpia de les pàgines de la CERTIFICACIÓ D’ANYS D’ESCOLARITAT del llibre d’escolaritat de Primària i Secundària (fins a 2006-07) o dels Historials acadèmics o certificat acreditatiu*
NIVELL C

Títols assolits

Cal haver estudiat a Catalunya

Documents que cal presentar

BUP

• Tota l’EGB i BUP i s’hagi cursat de manera oficial la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978-1979.

• Original i fotocòpia DNI
  • Original i fotocòpia de les notes finals de tots els cursos del llibre d’escolaritat de BUP o certificat acreditatiu**

FP2

• Tota l’EGB, FP1 i FP2  i s’hagi cursat de manera oficial la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats.
  • Original i fotocòpia DNI
  • Original i fotocòpia de l’expedient acadèmic d’FP1 i FP2 o certificat acreditatiu*

BATXILLERAT

• 3 cursos qualssevol de Primària i 5 qualsevol entre ESO i BATX i s’hagi cursat la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis mínims esmentats.
  • Original i fotocòpia DNI
  • Original i fotocòpia de les pàgines de la CERTIFICACIÓ D’ANYS D’ESCOLARITAT del llibre d’escolaritat de Primària i Secundària (fins a 2006-07) o dels Historials acadèmics o certificat acreditatiu*
  • Original i fotocòpia de les notes finals de tots els cursos de Batxillerat

ESO

• 3 cursos qualssevol de Primària i tota l’ESO s’hagi cursat i aprovat la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis mínims esmentats. Aquesta equivalència és d’aplicació a partir del curs 2007-2008, sense caràcter retroactiu.
  • Original i fotocòpia DNI

*certificat acreditatiu: en cas de no tenir el llibre d’escolaritat o l’historial acadèmic, heu d’anar a l’escola o institut on vau estudiar la primària/secundària/batxillerat/FPI/FP2/BUP, per demanar un certificat que indiqui els anys i els cursos d’escolaritat i la frase l’alumne ha cursat i aprovat la matèria de llengua catalana”.

Aquelles persones que no compleixin els requisits anteriors s’han d’adreçar a:

Departament d’Ensenyament
Via Augusta, 202-226 | Barcelona
Telèfon: 934 006 900

Termini de lliurament del certificat?

És d’aproximadament 7 dies hàbils des de la sol·licitud o més, en funció del volum de feina de secretaria.

Validesa

El certificat de català de la Direcció General de Política Lingüística són títols oficials amb reconeixement internacional i validesa indefinida.

Enllaços informatius:

Aquí podeu consultar l’ORDRE VCP/491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i s’actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística i la web d’Equivalències i acreditació de coneixements de català.

Gencat: Reconeixement dels nivells B2 i C1 de català per escolaritat reglada no universitària

Gencat: Certificats de català