Pla d’impuls de les llengües estrangeres a l’FP

2023-24 EI 1 Visita Berlín

Aquest any el CFGS d’Educació Infantil de la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat ha entrat a formar part al Pla d’impuls de Llengües Estrangeres.

Del 19 al 23 de febrer van marxar d’estada lingüística, en el marc del Pla d’Impuls a les Llengües Estrangeres que promou la Unió Europea a través dels Fons Next Generation.
El destí va ser Berlín, entre altres activitats van rebre classes d’anglès cada dia i va poder visitar una Kita: Kindergarten, guarderia, jardí d’infants bilingüe.

Una abraçada des de Berlín!!!

2023-24 APD 2 Visita Berlín

Dilluns 29 de gener va marxar d’estada lingüística el grup d’alumnes de 2n curs de CFGM – Atenció a Persones en Situació de Dependència, en el marc del Pla d’Impuls a les Llengües Estrangeres que promou la Unió Europea a través dels Fons Next Generation.
El destí va ser Berlín, un país que té com a llengua vehicular l’anglès, l’estada va consistir en un curs d’anglès intensiu a les tardes i al matí vam fer visites guiades per la ciutat.
La valoració que fa el grup és molt positiva, ja que han gaudit molt de l’estada i han pogut conèixer un país amb una cultura i ambient diferents.

Us deixem un petit tast d’aquesta aventura.

Què és el programa d’Impuls de les llengües estrangeres?

És la modalitat de formació professional en la qual l’estudiant amplia els seus coneixements en llengües estrangeres. A l’Institut Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona hem apostat per fomentar l’anglès i el francès com a llengües estrangeres per la seva importància cabdal al món de l’hostaleria i el turisme.

Aquest programa és una experiència pilot impulsada pel departament d’educació gràcies als fons econòmics europeus “Next Generation”.

Quins són els seus objectius?
    • Ampliar la competència lingüística en llengües estrangeres de l’alumnat dels cicles formatius de grau mitjà i superior.
    • Adquirir les competències comunicatives, tant pel que fa a l’expressió oral com a l’escrita en llengua estrangera.
    • Incorporar i normalitzar l’ús d’una llengua estrangera en situacions professionals habituals i en la presa de decisions en l’àmbit laboral.

El centre rep recursos econòmics i personals extres que ens permet:

Curs 2022-23
    • Aquest any al CFGM APD 1 es va incrementar les hores d’anglès amb un mòdul extra.
    • El 20  de febrer del 2023 els alumnes d’APD 1 van a Dublín amb el programa

Curs 2023-24

• CFGM APD: a 2n curs MP13 Anglès tècnic (99 hores)
    • CFGS EI: a 1r curs BOA MP14 Anglès avançat (66 hores)

Durant el 1r i 2n curs del projecte, a cada cicle formatiu participant va:

• Contractar auxiliar de conversa per ajudar a l’alumnat en la seva expressió oral.
    • Fer una estada a l’estranger per tot l’alumnat que participi en el projecte.
    • Tenir accés a l’obtenció de certificats oficials d’idiomes.