Erasmus+ Youth Justice KA229

Segueix el que fem a l’Etwinning 

Per tal d’entrar a l’Etwinning has de introduir en el desplegable del LOGIN:

  • Username: institut.maremar
  • Password: M@remar21

About Erasmus+

Erasmus + és el programa de la Unió Europea per a l’educació, la formació, la joventut i l’esport. Té una durada de dos anys, amb organitzacions de tota Europa convidades a sol·licitar finançament cada any per dur a terme projectes creatius i significatius.

Erasmus + té com a objectiu modernitzar l’educació i la formació juvenil a tot Europa. Està obert a organitzacions d’educació, formació, jovent i esportives de tots els sectors de l’aprenentatge permanent, inclosa l’educació escolar, l’educació secundària i superior, els cicles formatius i la formació de docents. Els programes Erasmus ofereixen oportunitats emocionants per als estudiants de l’Institut Maremar d’estudiar, formar-se, fer voluntariat, treballar i formar-se a l’estranger.

Erasmus+ School Exchange Partnerships (KA229) granted

“Exploring the Role of Youth in Social Justice and Human Rights”

La Comunitat Europea concedeix a l’Institut Maremar una subvenció en el marc de les beques Erasmus+ per a la Cooperació i intercanvi escolar per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques.

Aquesta subvenció permetrà dur a terme un projecte transversal d’intercanvi entre alumnes d’instituts del Regne Unit, Itàlia, Turquia i França, per a treballar la igualtat, la democràcia i la justícia social d’una forma transversal i amb l’anglès com a llengua vehicular. El projecte i tindrà una durada de 2 anys contempla activitats virtuals en una primera etapa, i viatges d’intercanvi escolar quan la pandèmia ho permeti.

Per saber a més informació, clica el següent enllaç

Hosting families

Si el vostre fill participa al projecte Erasmus+, i per a assegurar un interncanvi únic entre institus d’arreu d’Europa, és possible que en el futur acolliu a un estudiant durant uns dies.

Design a Logo Competition.

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Maremar participen en la competició de dissenys del logototip del projecte entre els instituts participats Erasmus+.

About Erasmus+ KA229

El Programa Erasmus+ és un programa promogut per la UE per tal de donar suport a la modernització i  d’internacionalització de l’educació superior i la Formació Professional a través de l’intercanvi tant d’estudiants com de professors/es amb d’altres institucions educatives i empresarials de l’àmbit europeu.

Els objectius del programa es concreten en els punts següents:

  • Ajudar els joves a adquirir habilitats addicionals a través de l’estudi i la formació en l’estranger.
  • Millorar la qualitat de l’ensenyament a la UE i més enllà.
  • Modernitzar els sistemes d’educació i formació professional dels estats membres i els països socis.
  • Promoure la participació dels joves en la societat.
  • Compatible amb l’ensenyament i la investigació sobre la integració europea.
  • Donar suport a l’esport europeu de base.

The Erasmus teacher’s leading team.

L’equip de professors impulsors de l’Erasmus.

L’alumnat de l’Erasmus 2020-23 del curs 21-22 amb part de l’equip impulsor del professorat.
The 21-22 Erasmus 2020-23 students with part of the teacher’s team.

L’institut Maremar aconsegueix una important beca de la Comunitat Europea

Equip impulsor del projecte.

 

NOTÍCIES

Logo competition – Submitting our logo

El nostre logo finalista

Youth Justice Eramus+ programme – Logo competition

Our 2nd ESO students submit their final design

ENG

We are chuffed with our students’ final design for the logo competition among the participating schools in the Youth Justice Erasmus+ KA229 programme.

They’ve been inspired by the “black lives matter” raised fist, and they added a pen making reference to Bulwer-Lytton saying “The pen is mightier than the sword”. 

CAT

Estem encantats amb el disseny final que els nostres estudiants de 2n d’ESO han elaborat per al concurs de logotips entre les escoles participants al programa Youth Justice Eramus + KA229.

S’han inspirat en el puny aixecat del moviment “Black lives matter” i han afegit una ploma fent referència a la dita de Bulwer-Lytton “La ploma és més poderosa que l’espasa”.

ESP

Estamos encantados con el diseño final que nuestros estudiantes de 2º de ESO han elaborado para el concurso de logotipos entre las escuelas participantes del programa Youth Justice Erasmus + KA229.

Se han inspirado en el puño en alto del movimiento “Black lives matter y han añadido una pluma haciendo referencia al dicho de Bulwer-LyttonLa pluma es más poderosa que la espada“.

Winning logo Competition – winning logo

El logo guanyador

 

ENG

Our Youth Justice Erasmus+ Project logo competition has finished and we are pleased to announce the result. But first of all we would like to thank all participants for your wonderful proposals and participation

The Winner of the Erasmus+ Logo Contest is:

CAT

El concurs de logotips del Projecte Youth Justice Erasmus+ ha finalitzat i ens complau anunciar-ne el resultat. En primer lloc, volem agrair a tots els participants les vostres meravelloses propostes i participació.

Publiquem el logotip guanyador del concurs.

ESP

El concurso de logotipos del Proyecto Youth Justice Erasmus+ ha finalizado y nos complace anunciar el resultado. En primer lugar, queremos agradecer a todos los participantes sus maravillosas propuestas y participación.

Publicamos el logotipo ganador del concurso.

Erasmus corner: Sebastiao Salgado – inequality photomontage exhibit

Erasmus corner: Sebastiao Salgado:exposició-fotomontatge sobre desigualtats

ENG

Does photography have the power to change how we see the world and even to change our behavior? Can a photograph be a call to action? How might photographs of inequality and injustice affect us?

Our 2nd ESO students have reflected on these questions through their work on photomontages for our Erasmus+ corner. Their creations are based on the works of Sebastião  Salgado, an  internationally  renowned  photographer  from  Brazil  known  for  his  long-term  projects  investigating  social,  political,  and  economic  issues  of  global  significance.

This project has been conducted in an inquiry-based reflection format, encouraging participants to discover visual information and realize multiple interpretations and meanings about how human beings are affected by devastating socio-economic phenomena such as inequality, poverty, mass migration driven by hunger, natural disasters, environmental degradation and demographic pressure.

Conducted by our Arts teacher Anna Ballester, we have offered an open forum for dialogue about the role images play in our culture to our students, and they have explored how an artistic intervention  can  change  a  photograph. Finally, they reflect on whether photographs can inspire action in viewers.

CAT:

La fotografia té el poder de canviar la nostra manera de veure el món i, fins i tot, de canviar el nostre comportament? Una fotografía pot ser una crida a l’acció? Com ens poden afectar les fotografies sobre desigualtat i injustícia?

Els nostres estudiants de 2n d’ESO han reflexionat sobre aquestes preguntes a través del seu treball sobre fotomuntatges per al nostre Erasmus+ corner. Les seves creacions es basen en les obres de Sebastião Salgado, un fotograf reconegut internacionalment del Brasil conegut pels seus projectes a llarg termini que investiguen qüestions socials, polítiques i econòmiques d’importància mundial.

Conduït per la nostra docent d’Educació Visual i Plàstica Anna Ballester, aquest projecte s’ha dut a terme en un format de reflexió basat en la creació artística, animant els participants a descobrir informació visual i a realitzar múltiples interpretacions i significats sobre com els éssers humans es veuen afectats per fenòmens socioeconòmics devastadors com la desigualtat, la pobresa, la migració massiva impulsada per la fam, els desastres, la degradació ambiental i la pressió demogràfica.

CAST

¿La fotografía tiene el poder de cambiar nuestra manera de ver el mundo e, incluso, de cambiar nuestro comportamiento? ¿Una fotografía puede ser una llamada a la acción? ¿Cómo nos pueden afectar las fotografías sobre desigualdad e injusticia?

Nuestros estudiantes de 2º de ESO han reflexionado sobre estas preguntas a través de su trabajo de fotomontajes para nuestro Erasmus+ corner. Sus creaciones se basan en las obras de Sebastião Salgado, un fotógrafo reconocido internacionalmente de Brasil conocido por sus proyectos a largo plazo que investigan cuestiones sociales, políticas y económicas de importancia mundial.

Conducido por nuestra docente en Educación Visual y Plástica Anna Ballester, Este proyecto se ha llevado a cabo en un formato de reflexión basado en la creación artística, animando a los participantes a descubrir información visual ya realizar múltiples interpretaciones y significados sobre cómo los seres humanos se ven afectados por fenómenos socioeconómicos devastadores como la desigualdad, la pobreza , la migración masiva impulsada por el hambre, los desastres, la degradación ambiental y la presión demográfica.

Ali’s Story: A Real-Life Account of His Journey from Afghanistan

La Història d’Ali: un relat real del seu viatge des de l’Afganistan

ENG:

  • Who is a refugee?
  • Which are the reasons that force people to leave their countries of origin? Could that happen to us?
  • Why the 84% of refugees are hosted by developing countries?

In groups of four, our students dwell on a real-life story of 10-year-old refugee Ali who, accompanied by his grandmother, flees his home country of Afghanistan to avoid the conflict caused by the war.

This film explores the pain of his separation, as well as what it was like to live in a foreign country where he did not speak the language and without knowing whether his parents were still alive.

70.8 million people have been forcibly displaced due to conflict, persecution or natural disasters.

The Universal Declaration of Human Rights (Article 14), which states that everyone has the right to seek and enjoy asylum from persecution in other countries, is often violated as Governments must protect all migrants from racist and xenophobic violence, exploitation and forced labour. Migrants should never be detained or forced to return to their countries without a legitimate reason.

CAT:

  • Qui és un refugiat?
  • Quins són els motius que obliguen les persones a deixar els seus països d’origen? Ens podria passar això a nosaltres?
  • Per què el 84% dels refugiats són allotjats per països en vies de desenvolupament?

En grups de quatre, els nostres estudiants es basen en la història real del refugiat Ali, de deu anys, que, acompanyat de la seva àvia, fuig del seu país d’Afganistan per evitar el conflicte provocat per la guerra.

Aquesta pel·lícula explora el dolor de la seva separació, a més de com era viure en un país estranger on no parlava l’idioma i sense saber si els seus pares encara eren vius.

70,8 milions de persones han estat desplaçades forçosament a causa de conflictes, persecucions o desastres naturals.

La Declaració Universal dels Drets Humans (article 14) -que estableix que tothom té dret a buscar i gaudir asil en altres països fugint de la persecució- sovint s’infringeix; ja que els governs han de protegir tots els emigrants de la violència racista i xenòfoba, l’explotació i el treball forçat. Els immigrants mai no haurien de ser detinguts ni obligats a tornar als seus països sense una raó legítima.

Filling in a survey to analyse the impact of the Youth Justice Erasmus+ project on them.

Emplenant l’enquesta del projecte Youth Justice Erasmus+ per analitzar l’impacte d’aquest en els estudiants.

“You had no name in the camp – just a number tattooed on to your forearm”

The Mauthausen’s Nazi death camp. Interviewing the historian and victim’s niece R.T.

“Els internats no tenien cap nom al camp d’extermini, només un número tatuat a l’avantbraç”

El camp d’extermini nazi de Mauthausen. Entrevistant la historiadora i neboda d’una víctima R.T.

ENG

Our students interview a historian and niece of a victim from the Mauthausen’s Nazi death camp. Exploring the Holocaust: the systematic, state-sponsored persecution and murder of millions of Europeans based on their race, ethnic origin, social background, political and ideological beliefs, sexual orientation, religion and disabilities.

CAT

Els nostres estudiants entrevisten una historiadora i neboda d’una víctima del camp d’extermini nazi de Mauthausen. Explorem l’Holocaust: la persecució i assassinat sistemàtics patrocinats per l’estat de milions d’europeus en funció de la seva raça, origen ètnic, antecedents socials, creences polítiques i ideològiques, orientació sexual, religió i discapacitats.

Here you are another Erasmus activity from Maremar catalan partners!

Aquí teniu una altra activitat d’Erasmus dels socis catalans del Maremar!

Aquí tenéis otra actividad de los socios catalanes del Maremar!

Second Erasmus project mobility of 3rd ESO to Istanbul. 

Segona mobilitat a Istambul del projecte Erasmus a 3r ESO.

Segunda mobilidad a Istanbul del proyecto Erasmus en 3° ESO

Role of youth in social justice Erasmus students group.  Tuna Lisesi in Turkey.

Exploring the Role of Youth in Social Justice and Human Rights Erasmus+

L’institut Liceo Scientifico Statale Plinio de Roma ens envien aquest poster que han fet en tornar de la seva estada d’una setmana a l’Institut Maremar!

Rome high school  Liceo Scientifico Statale Plinio has sent us this poster they’ve just made, after their week in Maremar high school!