Xarxa d’Escoles Associades de la Unesco

Som Escola UNESCO!

Les Escoles Associades de la UNESCO van néixer el 1953, amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacionals a través de l’educació escolar. Formen una xarxa.

Actualment participen en aquesta xarxa més de 10.000 centres d’ensenyament de tot el món en 181 països (educació infantil, primària, secundària, formació professional i institucions de formació del professorat).

Les escoles associades inclouen en el seu projecte educatiu els temes següents:

La difusió, el respecte dels Drets Humans i la Pau.

El Desenvolupament Sostenible

El Diàleg Intercultural

El coneixement i difusió del Patrimoni.

L’Institut Maremar forma part de la Xarxa d’Escoles Associades a la UNESCO des del curs 2003-2004.

Aquestes són algunes de les accions més reexides que hem dut a terme:

• Promoure la Coeducació

• Promoure l‘Educació per la Sostenibilitat
  • Promoure l‘educació en valors amb el projecte Poesia en Acció
  • Promoure l‘educació inclusiva, amb projectes com el Viu-Conviu

• Sensibilització cap a les persones refugiades o desplaçades i cap al trebal humanitari amb la dinàmica de simulació d’un Campament de Refugiats.

• Intercanvis amb centres educatius d’altres paisos com el licée Le chien vert de Rennes, França i el Gymnasium Adolffinum de Bückerburg, Alemanya.

• Programa d’intercanvi i experiència de debat escolar simulació de les Nacions Unides ZAMUN, Zilina, Eslovaquia.

• Xerrades i tallers amb experts: Nadia Ghulam, Najat Driouech, Arcadi Oliveras, David Noguera, Pepe Beúnza,…

• Agermanament amb l’Escola de Formació Professional de Sant Ramón, Matagalpa, Nicaragua.
  • Projecte de patrimoni aproximació cultura de mar, la navegació a vela i tradició marítima, Grumets a la Mar, amb l’Associació Amics del Quetx.

• Projecte de solidaritat i intercultural, Carta a Senegal, amb el Licée de Toubaconta, Senegal.

• Exposicions, instal·lacions, muntatges, tallers… fets per l’alumnat en relació als Drets Humans i la Pau.

• Celebració del Dia Internacional de la Dona Treballadora, 8 de març.

• Commemoració del Dia Internacional de la No-violència cap a les Dones, 25 de novembre.

• Participació en les activitats de la setmana UNESCO.

• Formació d‘una banda de música, La Banda del Maremar, amb membres de tota la comunitat educativa (professorat, alumnes…)

Formar part de la Xarxa d’Escoles Associades a la UNESCO implica celebrar el 30 de gener el DENIP, Dia Escolar per la No-Violència i la Pau. També significa compartir les experiències amb la resta d’escoles associades, assistir a les assemblees i participar en les trobades i activitats que organitza la coordinació del programa.