Ciutats defensores dels drets humans

El passat 8 i 11 d’octubre, els alumnes de 1r i 2n de batxillerat van poder participar un any més en dues xerrades organitzades per l’Ajuntament de Castelldefels com a part del programa “Ciutats defensores dels drets humans”. En aquesta ocasió van poder escoltar de primera mà els testimonis commovedors de quatre  defensors dels drets humans als seus països. Manal Tamimi va parlar sobre la vulneració sistemàtica dels drets del poble palestí. L’activista hondurenya Margarita Pineda va exposar la lluita dels pobles indígenes del seu país contra les concessions irregulars de rius i terrenys a empreses mineres i projectes hidroelèctrics en les seves terres. El senegalès Spitou Mendy va compartir la seva experiència en la defensa dels drets socials i laborals dels treballadors i treballadores als hivernacles al camp d’Almeria. Per últim, la mexicana Janahuy Paredes, va oferir el seu colpidor testimoni com a filla de desaparegut i militant en la promoció i defensa dels drets humans al seu país. Després de presentar-nos la situació que estan vivint, els nostres alumnes van tenir la possibilitat de fer preguntes, totes elles molt interessants. Felicitem als nostres nois i noies de batxillerat pel respecte i interès que van mostrar en tot moment. A aquest link trobaràs una selecció de fotografies d’aquestes dues xerrades.