Atlantis, la ciència del mite

El 17 de desembre passat vam tenir l’immens plaer de rebre al nostre institut al periodista gallec i divulgador científic Emilio Varela. Va presentar davant dels alumnes de 1r i 2n de Batxillerat el projecte de divulgació “Atlantis, la ciencia del mito”, elaborat per ell mateix a partir dels seus viatges (a Nàpols, Atenes, Santorini i Creta) i en  experiències personals.

En una sessió de caràcter transversal i agafant com a fil conductor el fenomen volcànic, va tractar temes de geologia, arqueologia, història, filosofia i ecologia.

Es trobava l’Atlàntida dels Diàlegs del Plató a l’antiga illa de Thera, actual Santorini, on una gran erupció volcànica hauria pogut fer desaparèixer tota una societat? A partir d’aquest mite l’Emilio Varela va parlar, de manera apassionada, no només de vulcanisme, sinó també de temes com les restes de diferents museus d’una cultura que va existir fa més de 3600 anys, passant per l’estat actual del mar Mediterrani amb el seu turisme incontrolat i esgotament dels seus recursos i els efectes del canvi climàtic. I tot això acompanyat de bellíssimes imatges i interessants documentals.

Finalment, i per tancar la ponència, va haver-hi un col·loqui amb l’alumnat present. Aquí trobareu una selecció de fotografies de l’acte.