FEM MATEMÀTIQUES, a l’institut.

UN GRUP DE QUATRE ALUMNES DE 1r D’ESO DE L’INSTITUT JULIO ANTONIO ES CLASSIFIQUEN PER A LA SEGONA FASE DEL CONCURS MATEMÀTIC FEM MATEMÀTIQUES.
Novament aquest curs 2020-21, des del Departament de Matemàtiques de l’institut Julio Antonio, s’ha promogut la participació del nostre alumnat de primer cicle d’ESO en el concurs matemàtic FEM MATEMÀTIQUES. El concurs és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de primària i de primer i segon de l’ESO, així com de sensibilitzar la societat catalana en general sobre la importància d’una educació matemàtica de qualitat que afavoreixi el desenvolupament personal dels nostres nois i noies i els faciliti la integració en una societat cada vegada més exigent i canviant. Aquesta activitat està organitzada anualment per la Feemcat (Federació d’entitats per a l’ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya) amb el suport del Departament d’Ensenyament i es desenvolupa en tres fases. Un grup de quatre alumnes de 1r d’ESO del nostre centre (Maria Borràs Fortuny, Teresa Sabaté Pons i Marina Bladé Margalef de 1r d’ESO A i Clàudia Cedó Anguera de 1r d’ESO C) es van classificar per a la segona fase del concurs. Aquesta segona fase va tenir lloc el dimecres 14 d’abril, encara que, malauradament, degut a les condicions de pandèmia que estem vivint per la Covid-19, aquesta fase no es va poder fer de manera presencial sinó per via telemàtica des del propi centre. Donem l’enhorabona a aquestes quatre alumnes així com al Josep Perelló, que és el professor que les està ajudant i guiant en aquest concurs, per la implicació i la feina que estan fent i els desitgem molta sort per què puguin passar amb èxit a la tercera fase.
Aprofitem l’avinentesa per donar també les gràcies a tot l’alumnat d’ESO del nostre centre que, el passat 18 de març, va participar en les Proves Cangur 2021. Tant amb la participació en el concurs FEM MATEMÀTIQUES com amb les PROVES CANGUR 2021, el Departament de Matemàtiques de l’institut Julio Antonio, es reitera en l’objectiu de potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes, incentivant la participació del nostre alumnat en activitats motivadores, de caire lúdic, i que suposin un repte per a ells i elles.