Jobshadowing a Cinfaes

Diari del viatge

Som dues professores de l’Institut Julio Antonio en Móra d’Ebre (Ribera d’Ebre), Luisa Maria i Nieves Pérez. El dia 10 de juny es va iniciar la nostra aventura Erasmus, el nostre objectiu era contactar amb les persones responsables d’aquest programa en la localitat de Cinfaes (Oporto, Portugal). Teníem un gran interés, ja que una de les nostres alumnes, Angie Vera, estudiant de 2n curs de CFGS Tècnic en Educació Infantil, estava fent les pràctiques en el centre d’educació infantil d’aquesta localitat.

El nostre viatge es va iniciar el 10 de juny i va finalitzar el 14 de juny, eren pocs dies per la qual cosa ens vam organitzar l’estança per poder compartir tots els moments possibles amb la nostra alumna i, alhora, contactar, visitar i crear vincles de germanor entre el nostre centre i el de Cinfaes.

El divendres dia 10 vàrem arribar a l’aeroport d’Oporto en el qual ja teníem un vehicle de lloguer que ens facilitaria el desplaçament fins a la localitat de Cinfaes situada a uns 79 Km. El retrobament amb la nostra alumna va ser molt emotiu, ella portava quasi dos mesos d’Erasmus i poder compartir aquests dies ens feia molta il·lusió a les tres.

El primer pas va ser organitzar la trobada amb els responsables del programa Erasmus del centre de Cinfaes (Olga Lemos, Helena Botelho i Pedro Peixoto), la cita es va acordar per al dilluns dia 13 per la qual cosa, el dissabte dia 11, vam decidir visitar la bonica ciutat d’Oporto en companyia de la nostra alumna. El diumenge dia 12, vam explorar la ciutat de Cinfaes i les seves localitats circumdants.

El dilluns dia 13, a primera hora del matí i acompanyades per la nostra alumna, vam visitar el centre educatiu Serpa Pinto, concretament el Agrupamento de Escolas de Cinfaes, ens va rebre la Helena Botelho la qual ens va presentar al director del centre, Manuel António Pereira. Allí vam visitar els diversos centres que hi formen part com son, Esola de 1r Ciclo i Jardins d’Infància, on realitzava les pràctiques la nostra alumna.

El dimarts dia 14 el vam dedicar, principalment, a compartir la jornada amb les professores i directora dels Jardins d’Infància. Va ser una jornada molt enriquidora, ja que van compartir les activitats de preparació de la festa de Sant Joan, molt celebrada en aquesta localitat. Ens van implicar amb els nens i nenes per completar manualitats i jocs adients. Per la nostra banda també vàrem poder ensenyar-los cançons relacionades típiques de Catalunya.

Finalment, el dimarts dia 14 per la tarda vam tornar cap a Barcelona amb la sensació gratificants i enriquidora d’aquesta experiència inoblidable.