Sortida Colònia Güell i Museu de les Matemàtiques

El passat 28 d’octubre els alumnes de 4t d’ESO van realitzar una sortida a Santa Coloma de Cervelló per a visitar la Colònia Güell i a Cornellà per visitar el Museu de la Matemàtica.

La Colònia Güell era una colònia tèxtil instaurada al costat del riu Llobregat durant la revolució industrial; fundada per la família Güell en unes terres de la seva propietat on hi havia una
masia. Van construir la fàbrica, la cripta i les cases dels treballadors. La cripta va ser dissenyada per Antoni Gaudí tot i que mai va ser acabada.
En quan a la fàbrica, funcionava amb màquines de vapor tot i estar situada al costat del riu Llobregat. Va ser la primera colònia en reduir les hores laborables de 16 a 12 hores.
Els treballadors, tenien casa, col·legi públic i obligatori per als seus fills, cinema i teatre gratis entre d’altres privilegis molt poc comuns en aquella època. La fàbrica va deixar de funcionar al voltant dels anys 70 del segle XX.
Al migdia van dinar al dintre comercial ESPLAU, de Cornellà, i a la tarda van visitar el Museu de la Matemàtica. Als jardins del mateix museu van fer una gimcana fins que es va fer fosc!
Els alumnes ho vam gaudir de debò.