Sortida a Stralsund

El diumenge a la matinada va començar el nostre llarg viatge a Alemanya. Un bus ens va portar a l’aeroport del Prat i un cop allí, vam agafar un vol fins a Berlín. A l’arribar encara ens esperaven tres hores de tren fins Stralsund.
Totes les famílies ens estaven esperant a l’estació per portar-nos a casa seva. Després de dinar vam visitar diferents llocs de la ciutat.

Dilluns
El dilluns va ser un dia molt especial perquè era el dia que coneixeríem als altres alumnes d’Itàlia, Islàndia i als alemanys que els acollien.
A l’arribar a l’institut vam jugar a un joc per conèixer-nos millor i després cadascú va fer una presentació oral dels seus països, instituts, pobles i també un Kahoot.
Després vam tastar menjar típic de cada país i alguns alumnes alemanys ens van ensenyar l’institut.
Per la tarda les famílies ens van portar a la ciutat de Greifswald, on vam jugar a laser tag tots junts i va ser molt divertit.

Dimarts
Al matí del dimarts ens vam reunir tots per a visitar el centre de Stralsund.
Ens van repartir en grups, i cada grup havia de fer una foto divertida de cada lloc que visitavem. Era com un Escape Room; ens donaven unes pistes i havíem d’esbrinar el lloc. Vam anar a visitar un llac, un pont, una església… Després d’això, vam anar a esmorzar a una cafeteria i més tard ens vam reunir tots per dinar en un mercat que estava en una plaça.
La tarda del dimarts va ser al.lucinant amb els estudiants d’Itàlia, Islàndia i Alemanya.
Ens van portar a la bolera on ens van dividir en grups, concretament sis, i tots barrejats.
Va ser super divertit, hi havia un ambient de rialles i xerrades que no parava. A més, ens van sorprendre amb una invitació de dues begudes cadascú, amb l’opció de triar la que volíem. Va ser una tarda genial!

Dimecres
El dimecres a primera hora vam anar a classe.
Després vam agafar el tren fins Karls, que era com un parc temàtic on hi havia un edifici que estava tot inspirat en maduixes i productes de maduixa. Ens van dividir en 3 grups, i durant el matí vam fer 3 activitats diferents. Primer, un taller de xocolata, molt divertit, després una visita a escultures, tobogans i estàtues de gel i finalment una visita guiada per tota la fàbrica. Ens van deixar provar mermelada, xocolates de maduixa, caramels i ens vam rentar les mans amb uns sabons que també havien fet allí.
Quan vam acabar, ens van deixar temps lliure, i vam anar a patinar a una pista de gel.

Vam dinar dins de la fàbrica i després vam pujar a unes atraccions: un trenet i una olla que donava voltes. Abans de marxar vam tenir temps de comprar algunes coses per a casa.

Dijous
Les dues primeres hores del matí les vam passar a classe amb els nostres amics d’intercanvi. Després, ens vam dirigir al gimnàs, que es troba una mica apartat de l’institut, així que vam haver de caminar fins arribar-hi.
En arribar, ens vam treure algunes de les peces tèrmiques per evitar patir calor, ens vam recollir el cabell i vam canviar-nos les sabatilles. Amb això fet, vam entrar al gimnàs i vam jugar al joc de la cadena. Posteriorment, vam practicar acrosport i ens vam dividir en grups. Vam tenir la tasca de preparar una mena de coreografia, la qual vam presentar davant de tots els altres grups. Un cop acabada la classe, vam anar a dinar a la cafeteria de l’institut. Finalment, cadascú de nosaltres va marxar a casa amb els seus alumnes d’intercanvi.
La veritat és que va ser un matí força divertit i ens ho vam passar molt bé.

El dijous a la tarda vam anar a l’Ozeaneum, un museu oceanogràfic de Stralsund. Allà ens van ensenyar maquetes de vaixells, animals, passadissos amb peixeres com si estiguessis a l’oceà i finalment vam veure pingüins.
Més tard alguns alumnes alemanys van portar el seu estudiant d’intercanvi a una gran pista de gel, on vam aprendre a patinar sobre gel i vam riure molt.
Va ser una tarda molt interessant i divertida!!

Divendres
El divendres al matí, quan vam arribar ens vam portar a una classe i vam estar allí fins tard. Vam presentar les fotos del dimarts que vam fer pel poble amb l’aplicació Padlet. Quan vam acabar tots ens van deixar uns 15 min per sortir al pati i seguidament vam dinar carn arrebossada, unes patates i una sopa de verdures. Quan ja vam acabar de dinar, ja vam anar a casa a buscar les maletes i ens vam reunir tots a l’estació de tren.
El divendres a la tard, després d’adéus sincers i emotius, vam iniciar un viatge en tren cap a Berlín en ruta cap a l’aeroport. En arribar, vam veure que hi havia molta gent que també anava a Barcelona. Vam pujar a l’avió, amb moltes ganes d’afrontar el viatge que teníem davant.
En aterrar a Barcelona, un autobús ens esperava per portar-nos de tornada a casa. El viatge va estar ple d’una barreja d’expectació i esgotament, i no va ser fins al voltant de les 3 de la matinada que vam arribar al nostre destí: Mora d’Ebre, assenyalant el final del nostre viatge ple d’aventures.