Atesa la situació extraordinària actual, els criteris d’avaluació s´han de modificar, ja que el tercer trimestre no pot comptar el que inicialment estava previst a les programacions de cada departament didàctic.
Davant la situació present l’última part del curs ha de servir per ajudar a millorar el desenvolupament de les competències i els resultats obtinguts en el procés d’avaluació de l’alumnat, tenint en compte una premissa bàsica: en cap cas podrà modificar de manera negativa l’avaluació dels aprenentatges assolits en el període de setembre de 2019 a març de 2020.
Per tot això, cada departament ha establert el percentatge per calcular la qualificació de l’alumnat a data 12 de març amb els resultats de les dues primeres avaluacions, per tal de notificar a l’alumnat el seu punt de partida pel que fa a qualificació.
A partir d’aquest punt de partida cada professor informarà l’alumnat amb qualificació suspesa la manera de recuperar la matèria i l’alumnat amb qualificació positiva la manera de millorar-la.
Les eines de recuperació i millora poden ser diverses: qualificació positiva de les tasques encomanades, proves telemàtiques col·lectives, proves individuals per videoconferència i, en el millor dels casos, encara que poc probable, proves presencials al centre.
En aquest marc, cada departament ha establert els següents percentatges pel càlcul de la qualificació de punt de partida amb possibilitat de millorar.
Departaments | 1a Avaluació | 2a Avaluació | |
Ciències Socials | 50% | 50% | |
Llengua Anglesa | 40% | 60% | |
Llengua i Literatura Catalana-Francès | 50% | 50% | |
Llengua i Literatura Castellana- Clàssiques | 40% | 60% | |
Tecnologia-Economia-CMC |
1r, 3r i 4t ESO
2n ESO i BAT |
–
50% |
100%
50% |
Matemàtiques | 50% | 50% | |
Ciències de la Naturalesa | 50% | 50% | |
Educació Física | 50% | 50% | |
Visual i Plàstica | 50% | 50% | |
Música | 50% | 50% |