Mobilitat a Xipre – Projecte Erasmus Dept de Matemàtiques E=MD^2

El departament de Matemàtiques de l’Institut Julio Antonio forma part del projecte Erasmus k220, anomenat, E=MD^2 Excellence in Math Education through (e-) Debate and Diversity. Els següents objectius són els següents:

● Aconseguir en l’alumnat la motivació per a buscar la excel·lència en l’ensenyament de les matemàtiques.
● Millorar el nivell d’assoliment de les matemàtiques en alumnes amb dificultats.
● Enfortir el perfil docent dels professors de matemàtiques, intercanviar experiències, desenvolupar noves formes d’ensenyar.

E=MD^2 vol crear una plataforma web 3-MATHDEBATE amb recursos de Matemàtiques per alumnes d’11 a 15 anys, per tal de millorar la seva motivació, conscienciar de la necessitat de les Matemàtiques en el nostre entorn, potenciar l’ús de les tecnologies TIC i fer recursos per al tractament de la diversitat.

Els dies 21 al 24 de setembre els dos professors Marta Montagut i Joan Vernet van anar a fer unes sessions de treball a Xipre, organitzada per la Societat Matemàtica d’aquest país, amb la resta dels participants que provenen de centres escolars de Croàcia, República de Macedònia del Nord i Romania.

Aquest viatge ha suposat una gran experiència per seguir posant el nostre centre en el mapa d’Europa, compartint amb els nostres col·legues Matemàtics la intenció de millorar l’aprenentatge de les Matemàtiques en les nostres aules. Créixer amb aquest intercanvi cultural, coneixent en aquest cas, Nicòsia la capital de Xipre, les seves tradicions i la seva història, explicar-vos que aquesta ciutat està dividida en un mur i forma part de dos països, Xipre al sud i el nord que forma part de Turquia, nosaltres vam passar la frontera, aleshores en tres dies la nostra aventura va passar per diferents països, Grècia on a Atenes hem fet escala de l’avió, Turquia i Xipre. Fent present la diferència amb la part Xipriota molt moderna, amb molts comerços, carrers amb grans ceres plenes de botigues amb grans instal·lacions, grans cotxes i molta restauració que omple els carrers sobretot del barri vell, en canvi, a pocs metres, la mateixa ciutat es situa 50 anys enrere, amb cases baixes, la gent fent vida a les portes i al carrer, moltes amb necessitat d’una bona restauració, cotxes abandonats. Imatges que ens han fet pensar amb el mur de Berlin, en amics i famílies separats per pocs metres de distància,… Xipre és la última illa del mediterrani que conecta Europa amb l’Orient d’aquí la seva importància per a molts països.

Desitgem que tots els habitants d’aquesta illa puguin tindre les mateixes oportunitats, independentment de néixer al mateix carrer però uns números més amunt o més avall.

A partir d’ara seguirem treballant amb les tasques ben repartides i temporitzades, ens retrobarem al novembre amb els nostres socis aquesta vegada per meet online.

Seguim treballant per millorar el present de la nostra comunitat.