Dia Escolar de la No Violència i la Pau

El dia 30 de gener, a l’hora del pati, alguns alumnes, professors i personal del centre van realitzar una activitat conjunta per commemorar el dia Escolar de la No Violència i la Pau.

Els alumnes de 4t van escriure i llegir el següent manifest:

Bon dia companyes i companys de l’institut Julio Antonio,

Avui, Dia escolar de la No Violència i la Pau, declarat per primer cop el  30 de gener de 1964, volem recuperar l’esperit del pacifista Mahatma Gandhi, assassinat ara fa 72 anys. Com ja sabeu, la violència és present en el nostre dia a dia: guerres, assassinats, maltractaments, injustícies…Una situació que cal revertir.

És per això que, en aquest dia, reivindiquem una societat, una escola i una cultura per la pau, i ho fem recordant  les paraules de Gandhi,  convertint-les en necessitat de compliment: “ No hi ha camí per a la Pau, la Pau és el camí”.

Des de l’institut anhelem la llibertat, el respecte i la diversitat i volem fer dels nostres desitjos una societat que no opti per la violència com a resposta, és per això que nosaltres fem el primer pas. Fem una crida a tot l’alumnat i a tot el personal del centre perquè es respiri un bon ambient tant a les aules com als passadissos i les zones d’esbarjo. Els alumnes de 4t us proposem canviar les pedres per flors, les empentes per abraçades, els insults per paraules boniques, les cares de fàstic per somriures, si fem això aconseguirem una convivència millor per a tots.

Amb aquest acte simbòlic, volem plantar la llavor d’un món just, lliure i pacífic, on tothom pugui mostrar-se com és sense cap tipus de prejudici ni por. Volem que la gent sigui valorada pel fet de ser persones, no pel sexe, la raça, la religió o la condició social.

“La violència es la por als ideals dels altres”

“Sigues el canvi que vols veure al món”

“Cada cop que t’hagis d’enfrontar a un adversari fes-ho amb l’amor”

“Si vols canviar el món, canvia’t a tu mateix”