Preinscripció ESO 23-24

La preinscripció d’Educació Secundària Obligatòria per al curs 2023-2024 s’ha de fer de forma telemàtica i seguirà el següent calendari:

Del 8 al 20 de març de 2023 (a partir de les 9 hores) les famílies podeu fer la preinscripció

      • amb el suport de l’OME de Reus. Cal trucar al 977010046.
      • amb el suport de l’Institut Josep Tapiró de 10:00 a 12:00. Cal demanar hora trucant al 977773471

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

      • Llibre de família o altres documents relatius a la filiació

      • DNI, NIE o passaport del sol·licitant (pare, mare o tutor legal)

      • DNI, NIE o passaport de l’alumne (si en té)
      • Certificat d’empadronament
      • Carnet de vacunes

      • Targeta Sanitària Individual
      • idCAT Mòbil o DNI o permís de residència (TIE) + Targeta Sanitària Individual (TSI) o MUFACE + Número de telèfon mòbil
      • Identificador RALC de l’alumne (surt a les notes) o es pot consultar aquí

      • Documentació acreditativa dels criteris de prioritat i/o criteris complementaris (Família nombrosa o monoparental, discapacitat, renda mínima…)

Els criteris d’assignació de plaça els podeu els podeu trobar aquí.

Fins al 22 de març de 2023: presentació de documentació

Aquests dies pots presentar documentació acreditativa que no hagis pogut adjuntar durant el període de presentació de sol·licituds.

21 d’abril de 2023: llista de sol·licituds amb puntuació provisional

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris de prioritat que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

Del 21 al 27 d’abril de 2023: presentació de reclamacions

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en la puntuació assignada, pots presentar una reclamació (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions).

3 de maig de 2023: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista de sol·licituds amb la puntuació definitiva i el número de desempat corresponent.

9 de maig de 2023: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts

El nombre de places a cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud.

11 de maig de 2023: llista ordenada

Després del sorteig, s’elabora la llista de sol·licituds per a l’assignació de places. Per fer aquesta llista, en primer lloc es té en compte les adscripcions, desprès la puntuació de criteris prioritaris, de més a menys, i en cas d’empat primer la puntuació pels criteris complementaris i després el número de desempat.

Del 29 de maig a l’1 de juny de 2023: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre

Si no s’ha obtingut cap plaça en els centres demanats i es tracta de sol·licituds per a I3 o 1r d’ESO, o en les quals s’ha marcat expressament que es vol una assignació d’ofici, durant aquest període es poden ampliar les peticions originals i demanar places en centres que en tinguin de disponibles, un cop feta la primera fase d’assignació de places.

Després d’aquesta ampliació de la sol·licitud, es fa el procés definitiu d’assignació tenint en compte aquestes peticions ampliades.

9 de juny de 2023: oferta final de places escolars

Publicació del nombre definitiu de places escolars per centre i curs que és el que s’utilitza per a l’assignació de places.

12 de juny de 2023: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.

Alumnes preinscrits

Del 20 al 28 de juny: Matrícula dels alumnes admesos

Els alumnes admesos hauran de fer la matrícula del 20 al 28 de juny. La matrícula es pot fer:

  • Telemàticament

Cal enviar la documentació degudament omplerta i signada al correu secretaria@tapiro.cat amb el títol 1rESO_NOM_COGNOMS :

      1. Full de matrícula
      2. Fitxa mèdica
      3. Autorització drets d’imatge
      4. Autorització sortida per Reus
      5. Autorització Educació Física exterior
      6. Qualsevol documentació no aportada a la preinscripció (Llibre de Família, Targeta Sanitària de l’alumne, Document d’identitat de l’alumne i Document d’identitat del pare/pare o tutor legal)

Cal venir a la secretaria del centre del 20 al 28 de juny i pagar 40€ desglossats en 25€ i 15€. No caldrà fer la cua de la matrícula, només satisfer la quota de material.

Per signar la documentació ho podeu amb el programa Adobe Acrobat Reader des de el vostre ordinador o dispositiu mòbil.

  • Presencialment

Venir a la secretaria del centre del 20 al 28 de juny.

Documentació necessària:

      • Imprès de sol·licitud ESO (Es pot recollir a la consergeria del centre)
      • Fotocòpia del llibre de família (si no s’ha adjuntat en la preinscripció)
      • Fotocòpia de la targeta sanitària (si no s’ha adjuntat en la preinscripció)
      • Si no ho han portat abans, adjuntar fotocòpia DNI alumnes (en cas que el tinguin)
      • Si no ho han portat abans, DNI pare o mare.

Import: 40€ desglossats en 25€ i 15€.

30 de juny: Acte públic de gestió de la llista d’espera

L’acte de gestió de la llista d’espera es durà a terme el 30 de juny a les 10:00 a l’Institut Josep Tapiró. El dia 28 de juny a les 15:00 es farà públic el nombre de places vacants que s’oferiran a l’alumnat en llista d’espera per cada cicle i torn.